Ingen vanlig eka
Idag hade Göteborg fint besök värre. Ett kryssningsfartyg från Florida, Star Princess. En massa rika amerikaner förstås, men såklart även japaner och lite andra spridda nationaliteter.
Den här lilla dingen är 290m lång, 36m bred och ca 65m hög. Den tar 2500 passagerare och 1100 besättningsmän.
Eftersom den var så hög gick den naturligtvis inte under Älvsborgsbron som "bara" har en segelfri höjd på 45m, därför fick den lägga till ute i Skandiahamnen. Passagerarna bussades in till stora staden Göteborg för shopping, sightseeing eller vad dom nu ville roa sig med i det vackra vårvädret.
I kvällningen gick den vidare till Köpenhamn.
Inte så pjåkig eller hur?
Älvsborgs fästning ser ut som en liten flugskit…
Undrar om dom har Gevalia hemma på det här skäret?

Så du råbbade Paddan i alla fall? 
Grymma bilder du tagit på min lilla fritidsbåt Mona, Tack jag sparar dom i mitt album! 
Javisst, jag kapade Paddan, annars hade jag ju inte kommit så nära

Mona, Du är min härskare!! Hihihihiihiihi 
#9 & 10 Inte heller fy skam! I vilken hamn har du tagit bilderna?
#11 dessa två är tagna i Haidit Labadee, vi var med detta skepp på kryssning i karibien. Har massor med bilder påde inifrån & utifrån!
#12 Det lät ju väldigt nice! När jag såg den "lilla båten" igår blev jag ju väldigt sugen på att åka med!

Förresten Mona, vad menar du med rubriken, "Ingen vanlig eka?"
Klart det är en vanlig eka, bara obetydligt större!!

Det är väl en amerikansk eka, och inte så vanlig i Götet

Absolut en Amerikansk eka, en liten en annars hade den haft utombordare.
Vilka härliga bilder på Geronim0s fritidsbåt! Eka jo jag tackar jag 
#9 #10 Också fina bilder 
/Désirée
#17 Han tackar nog för bilderna till albumet och bjuder på en roddtur, eller vad tror du
Japp han kan ju inte plåta ekan själv medan han ror
Klart att han måste bjuda på en roddtur för oss alla här på sajten

/Désirée
Firmafest LARGE
Kan tänka mig att ta en roddtur i båda ekorna 

Båda? En på varje fot?

Baksidan…hm, det var du som sa det..
Inte så pjåkig den heller. Jag skulle allt kunna tänka mig en tur. Hur många våningar har "din" eka? Min har 18!

Oj, Var det dom som köpte min livbåt!? 

Jag har inte räknat dom alla

Nu misslyckades jag med att vara lustig. Med livbåt menade jag hela jättemastodont kryssaren.
Kan bli tokigt när man bara kan uttrycka sig i skrift utan nyanser på rösten eller kroppsspråk. 
#25 Jag ser att du har utombordare på den.

På jättemastodont krysaren? Ja jag satte på en 40 HP Jonsson för det blev för jobbigt att ro!

Dom kommer ju gång på gång numera de här båtarna. Den här låg och skymde utsikten från Fåfängan då jag cyklade förbi där, och det slog mig hur fruktansvärt ful farkosten är. Jag hade tänkt gå upp på Fåfängan för att leka lite med kameran, men det här åbäket låg i vägen, så jag fortsatte utåt Nacka. När jag var på väg tillbaka gick jag upp på berget vid Vikdalen och då var det mesta av större båtar på väg ut.

Jag håller med dig, bakifrån är dom inga vackra fartyg precis.