Kritik: Lillasyster
Hon ser väldigt glad ut och jag tycker bilderna är fina. Du har bra kontakt med henne när du fotar.
Den sista bilden är rolig och bra men lite överexponerad. Tänk också på bakgrunden. Bakgrunden i det andra fotot är lite rörigt.
Men jag tycker du tar bra bilder.
#3: Tusen tack! 

Bildmässigt tycker jag om dom. Du har känsla för komposition, och du har också fin kontakt med din syster. Jag tycker bäst om den andra bilden, men den kanske kunde beskäras lite tätare genom att ta bort en del av risigheten till höger. Så kan man kanske dra lite i tonkurvorna för att göra den mörkare. Möjligen kan man också genom att lägga ett lager till, mörka ner bakgrunden lite extra för att få henne att framträda bättre skild från bakgrunden.
Inte bara en, utan alla bilderna, ser ut att vara väl kraftigt exponerade, men det är inte alldeles lätt att sluta sig till, då ingen Exif finns med i bilderna du har lagt upp. Nästan alla kameror exponerar vid gränsen för överexponering, och det är inte ovanligt att automatiken trampar över den gränsen.
För att behålla Exif bör du minska bilderna så att kortaste sidan inte är längre än 800 pixlar, och spara så att Exif finns kvar.
Om din kamera har "Active-D Lighting" kan det vara idé att prova det på såna här bilder, där solskenet har en tendens att fräta ut högdagrarna och himlen.
Annars kan man använda minuskompensering, kanske ett bländarsteg eller något mer, och spara RAW om kameran erbjuder den möjligheten. Sedan när man konverterar kan man joxa med tonkurvan så att man får fram alla toner.
Och jag gissar att det som Ylva påpekar är att du har lagt upp mer än två för kritik. Kritikreglerna är max två trådar för kritik om dagen och max två bilder i varje kritiktråd.
Fina bilder. Tycker att bakgrunderna är röriga och tar för mycket fokus från din syster. Ögonen dras mot det röriga istället för din modell.
Någonting du kan prova är att prova med blixt (tror inte du haft någon vid dessa foton). Blixten tar bort lite av skuggorna som enbart solen som ljuskälla ger plus att man kan få lite liv i ögonen. Ser lite märkligt ut att fota med blixt fastän man har bra ljusförhållanden men ibland kan det ge det lilla extra.