Foto iFokus

Foto

Etikett: kameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 422 ggr
Kattapult
0

Vilket objektiv är era favoriter?

Vilket objektiv fotar ni helst med och varför?

Jag har bara ett objektiv som är 18-55mm, det följde med kameran.

Banio
0

Jag använder nästan uteslutande ett Canon 28-135. Bra skärpa och autofolusprestanda, och täcker det område jag normalt behöver. Har också kitobjektivet 18-55 som jag sätter på när jag vill ha ngt lättare att bära på, och ett Tamron 90mm Macro, men det är ju just för Macro.

Linafoto
0

Jag andvänder  mest mitt Sigma 75-300 mm. Eftersom jag fotar mycket hästar och dom brukar ofta vara långt bort från än så är det bra. Det ger också en fin och enig bakrund.

//Lina svensson

Niklas
0

Jag använder alla mina objektiv fast till olika saker. Det som oftast sitter på är Canon EF 24-70 mm f/2.8 L USM.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

jjohhan
0

Jag har flera som jag använder men oftast sitter ett Nikon EF-S 28-70/2.8D. Har även en ny Zeiss  Planar 85/1,4 ZF för Nikon som jag precis skaffat. Ska bli kul att testa den nu.

Hälsningar

Johan

Mandrakonian
0

Själv använder jag olika vid olika tillfället : Nikon 80-400 VR  när jag är ute efter fåglar , nikon 18-200 VR ute på staden eller 70-300 VR till macro har jag tamrons 90-2,8 eller nikons 105 mm VR, vill man ha lite roligt ibland kör jag tokinas fish eye 10-17 mm. Mvh / Mandrakonian

Anna
0

Jag har "endast" två objektiv till min Nikon D50, Sigma 18-50 och Tamron 70-300. Av dessa två är jag mest förtjust i telezoomen, alltså Tamron objektivet. Planerar dock att införskaffa ett ännu bättre när jag har sparat lite pengar.

MVH Anna Attlid

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

kjula
0

Använder olika beroende på vad skall fota, men det som är med mest är nog Sigma 24-70/ 2,8

Kjell

[mingdie]
0

Jag använder mest fasta objektiv om jag kan. För närvarande är ett manuellt 50mm 1,7 mitt favorit objektiv.

Eddie

bildochfoto
0

jag har bara två…mitt kitobjektiv och ett sigma 70-300 APO DG…just nu är det nog Sigmat som är i fokus…håller på att lära mig det…

Hippien
0

Helt klart mitt Canon EF 100/2,8 USM Macro 1:1.
Perfekt för närbilder såklart men också för porträtt och annat.