Canon 7D
Någon som har Canon 7D ?
Vad tycker ni om denna kameran i så fall.

Ingen som har Canon 7 D ?
Jodå, jag har en och jag gillar den… Finns fler här som har den men det är nog så att dom/jag/vi inte riktigt vet vad du undrar över? Är väl kanske inte så mycket mening med att bara skriva att vi har den :-)
Då jag har fråga på samma ämne kan jag väl passa på att ställa den här :)
Ni som har 7D - hur upplever ni autofokusen? Är den så himla bra som det sägs? Jämfört med tidigare kameror ni haft?
I övrigt, hur upplever ni kameran? Vilka fördelar/nackdelar finns? Varför blev det just den, valde ni mellan flera?
Bildkvalité spöar 5D den utan problem upp till ISO 1600.
7D är däremot ett monster med snabb och säker fokus och den bandar heller inte, inte ens på 12800 som fungerar kanon som svartvitt.

Om du är intresserad avläsa om prestanda och jämförelser med andra modeller kolla alltid dpreview.com De har utförliga recensioner av alla systemkameror. Och då menar jag utförliga, det är 30 sidor om varje kamera med exempelbilder mm
#4 Ja, hade bildkvalitén varit viktigast hade det blivit en 5d utan tvekan, men jag känner att för mig är autofokusen viktigare just nu så det känns bra att höra att den faktiskt är bättre på den punkten. Och bildkvalitén är ändå inte sååå tokig på dagens kameror rent generellt så jag överlever nog :)
#6 bildkvalitén från 7D är mycket bra, visst 5D är snäppet vassare men jag tror få ser skillnad om inte bilderna avslöjas på skärpedjup eller den som tagit bilden använt "dålig" optik/kört med för stor bländare (den lilla sensorn kombinerat med många pixlar gör att kraven på optiken blir väldigt hög och att bländar defraktion börjar komma redan runt bländare 6-7 men såklart knappt märkbart då)…