Prästkrage (M)

Jättefint foto :)
Vilken kamera använder du?
Bästa hälsningar,
Per Lööv - Zerosite.se
Medarbetare på Hemsidor ifokus
Jag använder mig av Nikon D5000!

Åh, en sån ska jag köpa den 26:e :D
Bästa hälsningar,
Per Lööv - Zerosite.se
Medarbetare på Hemsidor ifokus
Okej, vad kul :D Jag köpte min för 1 månad och 1 dag sen ;)
Bra skärpa och färger men du bör tänka på att vinkeln du knäppt från är inte så bra. Du kanske tycker om det men om jag ska reagera och tycka "oj vilken härlig bild" behövs det något mera.
När jag går ut i trädgården och vattnar varje kväll så ser jag 500 prästkragar från den vinkeln som du knäppt ifrån och därför tycker jag inte att bilden blir speciellt intressant.
På midsommaraftonen när jag var ute och gjorde en krans åt min dotter passade jag på att lägga mig på rygg och fota prästkragar underifrån. Det blev en rätt bra bild som inte många personer ser vardagligen, förstå du hur jag menar?
Jag lägger in bilden så att du ser skillnaden. Men sedan är smaken som baken och alla tycker inte likadant. Säg till om du vill att jag tar bort bilden från din tråd.
okej! jaa, jag ser verkligen skillnaden :) Men de bästa är ju inte lägga sig brevid ett dike och ta kort där de kan vara rätt så smutsigt, hihi!

Det är en av de små förtretligheterna med att plåta blommor. Man får inte vara rädd för att få gräsfläckar eller lite jord på sig.
En grej som jag ibland har med mig är en sån där sittdyna som man brukar ha med sig när man tittar på hockey. Samma sorts plast som liggunderlag, men går ner i ryggsäcken eller en större kameraväska. Den är bra att ha under knäna, och till nöds kan den nog duga om man måste krypa ännu längre ner.
Nu har ju min kamera en skärm som man kan vika ut och vrida, så att det egentligen bara är kameran som behöver ligga på marken om man ska ta i grodperspektiv, lite bökigare blir det ju om man inte har en sån skärm.
Du har ju en D5000 såg jag då är det bara att vinkla ut skärmen lite och leta nya vinklar. Det är det den skämen är till för :).
#7 Tack för tipset! Ska tänka på de nästa gång :)
#8 Haha, jag hade heeelt glömt bort det 

Jag tycker att bilen är jättefin. Nog kan man ta bild på en prästkrage i den vinkeln, det ärju inte bara blomman du ville få med på bild utan flugan också.
#10 jag tänkte bara på blomman men inte flugan :)
Visst kan man ta bilder från den vinkeln också. Missförstå mig inte nu :D
Jag bara tipsar lite.
#12, nej nej jag missförstår jag inte :) men som du skrev ; Men sedan är smaken som baken och alla tycker inte likadant.; :P