Hemsidan
Nu har jag laddat upp en ny layout på min hemsida galleriet krånglar lite men annars funkar det.
www.mwfotografier.se vad tycker ni ?
Jag kör 1280*1024 i Upplösning och får då kanterna på ytterigare 3 bilder av ramen runt huvudfönstret. Lite fult men inget problem egentligen. Men jag föredrar en enklare design än att ha sådana irritations moment.
Sidan i sig är bra annars så länge den är uppdaterad.
Hälsningar Mattias
okej, tyvärr har jag inte sett detta eftersom jag använder an nan Upplösning men jag ska försöka ordna det
Funkar det bättre nu ?
Jag måste bara säga - mycket finare layout du har nu! :) Bra jobbat.
MVH Anna Attlid
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
tack så mycket anna 
Mycket fin layout. Men jag kommer till en helt annan sorts layout när jag klickar på naturgalleriet.
En jättefin layout har du. Dock går det såååå långsamt att ladda bilderna när man vill se dom i större format, fastän jag har en snabb dator. Vet inte om det bara är min dator som e konstig eller om andra märker samma sak. Ett tips är att förminska bilderna innan du lägger upp dom.
Fin liten hemsida Moa! Vi blir gärna länkvän…:)
Hälsningar
Carl & David
Sverigesurfen.com

#7 Bilderna är sparade i png och är runt 8MB stora. Vilket resulterar i att användare med modem surfar vidare rätt snabbt.
Moa, om du sparar bilderna med mindre storlek, samt i jpeg/jpg då det används mer till fotografier.
Vänliha hälsningar
Alexander
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
okej, tack för tipset med bilderna har haft problem med det länge. layouten som visas bland naturbilderna är den gammla, den visas eftersom att jag inte gjort någon änndring bland dom bilderna en.
undrar om hästbilderna också är slöa ?

Sett att de flesta bilderna är relativt tunga.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
#3 Japp
Moa. Du måste göra om bilderna till Jpeg på max 4-500kb. Som det är nu så orkar många inte att vänta. Det finns ingen anledning att köra 8mb bilder på en websida. Du kommer inte att se någon kvalitets försämring om du kör över dom till mindre Jpeg. Spara dom stora filerna till om du skall göra förstoringar.
Eddie