Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 915 ggr
ShitGoose
0

Ett bra objektiv?

Letar efter ett nytt objektiv till min Canon EOS1000D. Just nu har jag det man oftast får med när man köper kamera.
Har hittat ett som verkar bra, Objektivet

Har nån någon erfarenhet av detta objektiv? skulle gärna vilja veta ifall det är värt att köpa :)

Medarbetare på Sphynx iFokus

MonisN
0

Jag har ingen erfarenhet av Sigmas objektiv, däremot har jag ett ganska nyinköpt originalobjektiv Canon 70-300mm som jag är nöjd med det lilla jag nu har hunnit prova det. Jag är skeptiskt till så billiga objektiv som det du länkar till. Ofta får man vad man betalar för, men jag dömer inte ut det eftersom jag inte har provat det.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

ShitGoose
0

Okej, Tack för svaret! Skrattande

Diizkmedel
0

Jag skulle köpa den, Men dem sa att jag inte skulle det då det inte är gjort för den kameran. Utan köp istället 55-250 mm

That that don't kill you can only make you stonger

EmelieJolly
0

Jag har läst att kvaliteten blir jättedålig vid 200-300. Du kanske ska gå dit och prova. :)

Martin
0

Cyberphoto skriver i en recension om ett annat objektiv (samma fast med APO) att de tycker att den du länkar till har för mycket ca (se länk och läs samt se exempel) och att de rekommenderar att gå upp till den version som har APO om man vill ha det objektivet (ca 2.300 kr).

De har även en recension om samma objektiv fast med bildstabilisering (ca 4.500 kr) och den rekommenderar de än mer.

Kom dock ihåg att vad gäller Cyberphotos omdömen som "bra köp", "toppklass" mm så är det för likvärdiga objektiv i samma prisklass, så ett bra köp för 2.000 kr är inte alls nödvändigtvis lika bra som ett "bra köp" för 5.000-6.000 kr. Och med stor sannolikhet är inte heller ett "bra köp" utan bildstabilisering jämförbart med "bra köp" på ett som har bildstabilisering.

Jag har ingen egen erfarenehet av objektivet du nämner däremot har jag två-tre fotograferingar bakom mig med Canons eget 70-300 4-5.6 IS USM vilket jag upplevde som ett bra objektiv. Det ligger på ca 5.500 kr.

mvh Martin

ShitGoose
0

#5 Tackar för ditt svar! :)

Har kollat in denna lite Länk

Kanske låter lite bättre än den första jag länkade till?
#3 Kanske denna du menade? :)

Någon som använder sig utav detta eller ett liknande objektiv, helst i den prisklassen, som har lust att berätta om den och gärna visa bilder?

Rosino
0

#5 Objektivet som du länkade till här har jag just beställt, men jag har inte fått det ännu så jag har ingen personlig erfarenhet.

Bra recensioner för förhållande pris/kvalitet har det fått både på cyberphoto och fotosidan.

Först hade jag tänkt mej en ljuskänsligare telezoom, men för det första blir de mycket dyrare och mycket tyngre. Så jag bestämde mej för canon ef-s 55-250 till att börja med åtminstone, så får jag se sedan om jag tycker det är skäl att byta senare.

Jag tror och hoppas att det är ett bra val om man inte vill satsa jättemycket pengar Flört

Assars
0

Jag tycker du skall köpa Canon gluggen.
Den är dessutom billig. Enl. test i tidningen Foto
nr: 4/2009, 123 objektiv testades från många olika tillverkare, så fick denna glugg omdömet - Mycket prisvärt! Men var försiktig, bajonetten (fattning) är av plast, och frontlinsen roterar vid fokusering.

Mvh
Assar

malin--a
0

Tror det är det som jag har till min Nikon, och jag älskar det!

Assars
0

Detta skulle också varit med:

Telezoom från Canon med bildstabilisering. 
Passar endast 1,6 cropskameror (typ EOS 40D/50D/400D/450D/1000D mfl) och motsvarar ca 88-400mm.

Mvh
Assar