Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 543 ggr
Minkzzan
0

400d eller 350d??

Vilken föredrar du, Canon EOS 350d eller EOS 400d??

Skriv gärna en anledning varför du tycker som du tycker också :)

Hippien
0

Jag har inte testat 350d så mycket men gick nyligen från 300D till en 400D och jag uppskattar så här långt den stora tydliga skärmen som automatiskt visas när du tar ögat från kameran.
Underbart då jag fotat med stativ och får inställningarna tydligt på bildskärmen. Sedan gillar jag dammbortagningsfunktionen även om jag inte använt kameran så mycket än. Funkar detta som det ska är det guld värt. Vet inte hur många dammfläckar jag redigerat bort från bilder i mina dar…
Att det är fler pixlar gör ju inte saken sämre heller. 

Jag är helnöjd med min 400D!

PhotoBeccz
0

Som över, helnöjd med min 400D. Haft den i dryga 2 månader och den funkar perfekt. Hittar inga problem med den & gillar även att den är relativt lätt hanterlig.

Mvh//Rebecca

ahfeldt
0
MrMellow
0

Med tanke på att det skiljer typ tusen spänn, varför tveka när man får bättre Upplösning, större skärm och bättre sensor?

Den är dessutom snyggare.

gigytffyvbk
0

Jag gillar min eos 350D men jag har inte testat 400D den är nog bättre för att den är nyare men eos 350D är också ett bra val tycker jag om man tänker lite på priset.

Zpookey
0

Jag har både en 350 och en 400 och sedan jag skaffade 400 så har jag inte tagit en enda bild med 350….
Jag hade rekommenderat dig att köpa 400D för den högre upplösningen, den större skärmen mm.

Cydonia
0

Jag trivs jättebra med min EOS 350D. Men kan tänka mig att 400D är ett smartare val, eftersom det är högre Upplösning och större skärm för ett inte så mycket högre pris.

Minkzzan
0

Okej :) Är det någon skildnad på bildkvalitén mellan dom??

Zpookey
0

Förutom upplösningen så är det ingen skillnad bildmässigt…de har samma sensor i sig.

Lakrits
0

#9 Inte samma, liknande Flört

Zpookey
0

Inte liknande…likadan Räcka ut tungan