Oboy vilken söt häst!
På bild här syns en liten sötnos som heter Oboy. Jag tycker att han är riktigt charmig. Men jag vill veta vad ni tycker om bilden. Många kommentarer. Stör det att hans lugg blåser över hans vänstra öga? Är bakrunden för rörig? Smälter trästaketet fint in i bilden, elelr stör det?Skriv vad ni tycker nu så är ni snälla.
/Lina svensson
Du har försökt få en bild där hästens huvud är motivet. Tyvär så är kroppen på höger sida för stor och gör att huvudet ser för litet ut. Det är bättre om huvudet är längst fram i bilden och kroppen i bakgrunden. Staketet är kanske lite rörigt men oskärpan är det största problemet.
Eddie

Jag håller verkligen med om att det är en söt häst. Jag tycker du har ett bra uttryck på bild. Tyvärr känns bilden ganska oskarp och jag tycker absolut att du ska beskära den tightare runt hästens huvud. Jag tycker inte att staketet i bakgrunden stör nämnvärt eftersom det matchar hästens färger.
MVH Anna Attlid
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#4 Jag gör ingenting speciellt för att få bilderna skarpa. De blir så automatiskt när jag fokuserar och bakgrunden slås ut (blir suddig) vilket ger ett ännu skarpare intryck. Kan ju säga att jag är väldigt nöjd med min kamera och mina objektiv… :)
Med din bild skulle jag ha gjort såhär ->
Jag har slagit ut bakgrunden lite med Blur tool och skärpt upp själva hästen.
MVH Anna Attlid
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#4 Om du vill ha skarpare foton så kan du testa använda stativ, din kamera kanske är känslig för dom små vibrationerna handen kan avge :)

#6 Jo jag har ju ett stativ, men det är min mammas så jag kan inte låna det hela tiden :/ Men jag ska testa med det någon gång :)