Foto iFokus

Foto

Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 1414 ggr
Anna
0

Häst i solnedgång

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade en bild jag tog för någon månad sedan i hagen. Windy står och kikar mot något längre bort och jag försökte få med så mycket av solnedgången i bild som möjligt utan att klippa av hennes huvud.

Vad tycker ni? Är kontrasten rätt? Är den för mörk/ljus? Jag ville ha en silhouette av hennes profil. Stör buskarna till höger eller ramar de in bilden fint?

Nikon D50, Tamron 70-300/4-5,6

MVH Anna Attlid

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Yeahsussu
0

jag är tyvärr inte så imponerad. Tycker bilden bara helt enkelt är för mörk och trist. Jag skulle gärna se en mörkrosa/lilablå himmel med en helsvart siluett av en häst (i helformat) taget ur en låg vinkel.

Jag vet att du är duktig på att fotografera, detta var kanske dock inte nåt att hänga i granen :)

Lakrits
0

Kanske en upplättningsblixt på hästen så man får lite detaljer på den. Det är inget som riktigt drar till sig uppmärksamhet i bilden nu.

/Mattias

Anna
0

#1 & #2 Håller med er till 110%. Faktum är att jag har en allmänt dålig och tråkig dag idag vilket fick mig att leta efter bilder värda att läggas upp, och hittade den här bland många andra. Är lite förtjust i den men absolut ingen bild jag tycker mycket om och varför jag lade upp den? Uttråkning tyvärr.

MVH Anna Attlid

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

[mingdie]
0

Attlid. Du har många bra bilder. Den här bör gå i skräpkorgen.

Eddie