Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1014 ggr
lallemum
0

objektiv fråga (igen)

Jag har en Canon EOS 450D med tillhörande objektiv 18-55 och 55-250 samt 50/1,8. Måste säga att alla används men skulle vilja ha ett macro och har tittat på Tamron AF SP 90/2,8. Är detta ett vettigt val? Varför/varför inte?

Gips
0

Ska du fota insekter är detta utmärkt!

Eftersom det är90mm brännvidd, ganska mycket tele vilket ger ett långt arbetsavstånd till insekterna utan att objektivet är tungt o klumpigt vilket det inte är. Bildkvalioteten är grym, jag har tagit de flesta bilderna på min site med det(

http://www.acattledog.se  )

De flesta riktiga macro med avbildningsskala 1:1 har ingen zoom, så även detta. Objektivet ger mycket pang för pengarna.

lallemum
0

Tack!

Dina bilder är grymt bra. Men det är nog din egen förtjänst och modellerna Flört.

Så du tror det skulle passa bra in bland de jag har och inte kännas som överflödigt alltså.

Det är främst insekter jag tänker mig fotografera med det objektivet, men säkert annat också.

Gips
0

Ja du har ju redan brännvidden på ett annat objektiv, men detta ger högre bildkvalitet som skärpa, bra till mycket som porträtt och som macro är det väldigt bra, de flesta tror jag är nöjda som har det av vad jag hört;)

lallemum
0

Tack igen!

Till porträtt använder jag oftast 50/1,8, så detta blit nog mest för macro, gillade priset också. Ska fundera lite ännu.

Rosino
0

#1 Vilka underbara bilder! Glad

pellepiano
0

Ja verkligen fina och underhållande bilder och hundar.

Gips
0

5,6 Tack tack!;);)