skogsödla

Riktigt läckra bilder!! Speciellt den där man ser den underifrån!

Grattis till lyckade bilder!
Din ödla är mycket ljusare än min, du tror inte din kan vara en sandödla?

#6 Näe de e skogsödla sandödlan ser ut så här http://www.myra.nu/sandodla.html och som du ser är hanen grönaktig
Fast skogsödlan varierar den kan vara nästan svart,
Ungarna är svarta när dom födds ,när jag var liten grabb så hade jag skogsödlor hemma i terrarium å dom födde då ungar där som jag sedan matade med bladlöss hade även kopparormar huggormar snokar å vattenödlor till mina föräldrars grymtande missnöje :-))övergick senare till boaormar men de var länge sedan jag hade sådana.
mvh/bjorsa

#0, mycket bra, gillar skärpan och djupet. #4 hade blivit riktigt bra om skärpan låg på ögat istället för bakom.
Härligt jobbat bjorsa!
Robert

Tack robert,
Jo jag upptäckte oxå att skärpan hamnade bakom å som vanligt tog jag för lite bilder inann jag släppte iväg den fast jag labbade lite med olika bländare å körde lite blixt oxå för han var ju lite i hypnos så jag hade några minuter på mig ,han hade hamnat i de kall dammvattnet å då blev han kall å långsam med han värmdes upp snabbt.
mvh/bjorsa
Riktigt läckra bilder! Du verkar ju bo i en reptilträdgård :D
mvh Martin

#10 ja idag var de så i alla fall men dom kommer ju fram nu å sen höll jag på å rengjorde dammar i växthuset å de var där huggormen gled ner i å sedan hittade jag den här skogsödlan i en annan damm i växthuset så den fick jag rädda annars hade den druknat då den inte klarar den hala plasten när den ligger i iskallt brunnsvatten +5 grader.
mvh7bjorsa
Fina bilder jag undrar vart man kan hitta dom och ha i teriarum eller nåt sånt min kompis hade en när vi va små men den dog sen :) jag skulle vilja hitta en till så lite tips vart man ska leta tack :D mvh adam
Fina bilder jag undrar vart man kan hitta dom och ha i teriarum eller nåt sånt min kompis hade en när vi va små men den dog sen :) jag skulle vilja hitta en till så lite tips vart man ska leta tack :D mvh adam
#12 Alla reptiler i vår svenska fauna är fridlysta och får inte tas in och hållas i fångenskap.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek