Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1248 ggr
[YlvaP]
0

Tar jag bra bilder?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har bara en kompaktkamera. Sony w350 heter den. Jag är nöjd med den men jag blir så avundsjuk på alla som har en systemkamera och tar fina bilder. Men dom kanske är redigerade vilket jag inte orkar göra. Tungan ute

[YlvaP]
0

Bild 2

[YlvaP]
0

Bild 3

[Woozy]
0

Bild 1 tycker jag blev suddig, men de andra två blev fina bilder..Skrattande

gurin
0

Hej

Du kanske ska tänka lite på vad som är i bakgrunden. En bil bakom blomman kanske inte blev helt lyckat ovsett hur bra blomman blev. Själv har jag massor av bilder där min bil är parkerad nära motivet och på så sätt förstöt fotot.

Sedan det där med redigerad. Nästan alla bra bilder är redigerade. Tänk på att vi är många som fotar RAW och vi måste redigera bilder på ett eller annat sätt för att få den till jpg. I annat fall är det kameran som redigerar bilden åt dig, eller du som fotograf som ställt in kamerans jpgomvandlare på ett speciellt sätt. Auto och fabriksinställningar blir sällan det bästa, vad nu det kan vara.

mvh/gurin

[YlvaP]
0

Men jag älskar den bilden med bilen i bakgrunden. :D

Kan inte fota i RAW tyvärr men när jag skaffar en system igen så är RAW ett kriterie.

[Woozy]
0

Jag är ingen expert precis, men jag tycker det blev "asbra" bild som du tog i bild nr 2.. Fin skärpa ock så.

Ibland blir jag förvånad hur pass bra bilder kompaktkameror kan ta.

[mingdie]
0

Håller med om bakgrunden i bild 2. Trean tycker jag är mycket bra. Välexponerat under svåra ljusförhållande och du har en bra kontakt med barnet.

[YlvaP]
0

#7 Tack. :D