Alone
Vilka känslor kan du se i detta fotot/känner du av?
Ska se ifall jag lyckats förmedla samma som jag känner.
Ensamhet

Utsatt
Vi har nog lite olika referensramar.
Min spontana tanke var. Pesten kommer, vänta bara, undergången är nära.
mvh/gurin
Obehag.
Tack för era tankar!
Ni får gärna fortsätta att skriva ner dem.
Nr:3,Visst är det din tanke,dock är han en sandekorre så skulle inte kunna bära på pest!
Säger som MonisN. Obehag.

Sista minuten har kommit.
Vänliga hälsningar Stephan

En kloakråtta?
Rädsla över att vara vilse
#5 Sandekorre?? Är det inte en råtta?
11:Nej,en sandekorre även kallad gerbil. Men det är ändon en slags råtta då den har ett tredje namn som är ökenråtta,hoppas det blev något klarare!
#12 Ökenråtta, gerbil och sandekorre är alltså samma sak om jag förstått rätt? Jag blev inte klokare tyvärr. Som du märker kan jag ingenting om dessa djur. För mig ser det ut som en råtta rätt och slätt
Precis,du börjar bli proffs!
#14 Haha! Tror inte jag blir proffs på dessa djur, fast det är väligt roligt att lära sig nya saker oavsett vad det är för djur eller område. Jag är rätt nyfiken av mig!(I positiv mening). Kunskap är inte heller tungt att bära
Kan allt om djur haha,bara att fråga på,i utbyte mot fotokunskap kanske? 
Här är ju alla utbyteskunskaper gratis, så visst kan vi dela med oss av vad vi kan
jag gillar ju gerbiler, så min association var mer positiv: äntligen lite vila i lugn och ro, efter en arbetssam och lekfull dag. Avslappning.
http://brisingasmycket.se
Jag undrar, vad är skillnaden på en gerbil och en råtta?
Som jag förstår det så tillhör råttor, möss och gerbiler samma släkte. Däremot finns gerbilen endast i vissa ökenområden och är inte spridd på samma sätt som t ex råttor och möss. De har även en helt klädd svans och är något större än möss (och med andra ord, något mindre än råttor). De är dessutom anpassade till ökenklimatet och varken dricker eller kissar särskilt mycket, vilket innebär att de är i princip luktfria. Råttpiss luktar ganska starkt och äckligt… Sedan exakt hur man skiljer på arter i ett och samma släkte har jag inte koll på… fast det hade varit roligt att veta :)
#20 Tack för infon! För en oinvigd är råttor råttor oavsett vad dom heter. Men om man nu absolut vill ha råttor som husdjur så verkar ju gerbilen lämplig som inte har så stora behov
Jag för min del håller mig nog endast till undulaten även i fortsättningen
#21 …fast mer korrekt skulle nog vara att säga att de är gnagare oavsett vad de heter, eftersom det är den svenska termen på släktet :)
…nu är jag egentligen inte inne på sådant här, men att sätta likhetstecken mellan gerbil och råtta är som att sätta likhetstecken mellan undulat och nymfparakit, istället för att omtala dem som gnagare och papegojfågel… men det är möjligt att jag rör ihop det.

jag tro att han skrattar för sig själv: 'Haha, du kan inte ta mig, katt!' 
23;Jo,visst skulle han kunna säga så! :D
#0: Starkt obehag, på gränsen till avsky och rädsla. Jag misstänker så smått att jag har råttfobi, och detta var för mycket råtta för mig… 
Dock: hade det varit ett annat djur så hade känslan i motivet hamnat i fokus istället för känslan i mig själv.