Foto iFokus

Foto

Etikettmat-ejkritik
Läst 1380 ggr
DesK
0

Smörgåstårtor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på midsommardagens smörgåstårtor. På vilka sätt skulle denna bild kunnat bli bättre?

/Désirée

Inkanyezi
0

Oj, den brickan var ju inte helt diskret. Ulrika Hydman-Vallien?

Jag tror att det kan vara som när man tar barn, blommor och mindre djur, att man kanske ska komma ner lite i nivå. Visserligen ser man allt det goda som ligger ovanpå när man ser dem uppifrån, men ett annat perspektiv kan visa formen och tjockleken bättre och dekorationerna på sidorna, som är riktigt fina på de här smörgåstårtorna. Jag tycker att de går lite förlorade här, dels för vinkeln, men också för brickans iögonenfallande mönster.

Jag skulle hellre se dem i lite perspektiv, och kanske med lite mer snett ljusinfall, så att skuggan inte ligger rakt åt sidan. Annars är ljuset mycket bra.

DesK
0

Nix det är Josef Frank Glad Och jag är medveten om att brickan förtar en hel del av smörgåstårtorna, men brickan råkar ha rätt storlek Flört (Sambon tycker också att brickan är lite väl häftig i detta sammanhang)
Just dessa tårtor är det min yngsta dotter som har dekorerat. Nästa gång jag gör smörgåstårta ska jag tänka på vad du har skrivit angående perspektiv och ljus. Ljusinfallet är lite svårt, eftersom det endast finns ett österfönster i köket.

/Désirée