Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1127 ggr
PretenderX
0

Säkerhet

God morgon.

Jag vet att det här är fel forum för sån här fråga men jag vill inte bli medlem någon annanstans bara för att ställa den här frågan.

Jag undrar vad ni använder för virus program? Vilket program ni tycker är bäst.

Tack för hjälpen.

Lakrits
0

Jag kör på Avast gratis program funkar väl hyffsat, verkar ha stoppat de värsta virusen men lite skräp hittar man. Men inga program stoppar alla virus.

Hälsningar Mattias

Anna
0

Jag har kommit på att jag sitter helt utan virusprogram med alla mina tusentals bilder på datorn som är otroligt viktiga för mig. Tänk om hårdisken kraschar eller bilderna försvinner? Herre! Avast gratis program sa du? :) Får bli att ladda ner provisoriskt..

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

[PeterWem]
0

Antivirustest

Hoppas det blir till belåtenhet.

PretenderX
0

Tack det där testet var precis vad jag behövde…

[PeterWem]
0

Märk skillanden bara mellan de två olika kategorierna. Kaspersky är bäst på att hitta de små elakingarna, men NOD32 är bäst på att hitta mönster. Bägge två programmen är väldigt litet prestandakrävande.

Lakrits
0

Japp avast.com du måste registrera dig hos dem för att få en kod en gång om året men det tar ju 30 sekunder. Tips är att ha åtminstone två partitioner på HDn så att du inte sparar på c: eller Mina dokumet. Då kan du om windows kraschar formatera om C: och installera windows igen utan att röra bilderna på D, E etc, partitionerna. Allra bäst är väl att ha en portabel HD med kopior på alla bilder hos en kompis.

Ett bra kompliment är att köra symantecs online scan ibland. Då har du ett eget sydd plus ett som plockar upp de virus som smiter igenom

Förlåt för trådkapningen /Mattias

Hälsningar Mattias

bildochfoto
0

Ett ännu säkrare tips är att köpa en extra hårddisk som backup. Det kostar inte så mycket och är rätt enkelt att installera.

Mandrakonian
0

# Man kan smitta även backup hårdisken när den kopplas till ett smittat datorn med virus , det säkraste är att ha ett bra antivirus något man kan inte snåla med i dagens datorvärld.

bildochfoto
0

Man kan använda Mac eller linux också…så slipper man mycket av virus problemen…

Cydonia
0

Jag har Norton Internet Security, det funkar bra, skyddar mot alla angrepp. Men man vet ju aldrig, man kanske ska köpa en hårddisk till bilderna…

Tom
0

Frågan är viktig och har tagits upp många gånger på datorn iFokus. Det räcker egentligen att du läser Zpookeys kommentar #14 i den här länken så har du det svar du behöver.

Du behöver förresten inte vara medlem på en sida för att kunna läsa på den.

Mvh

Tom

Lakrits
0

#8 Japp bra virus skydd är inte fel men jag spånade vidare lite, det hjälper inte mot en kraschad HD eller brand i hemmet om man nu är riktigt rädd om sina bilder. En portabel HD som man förvara på anna fysisk plats Eller DVD skivor beroende på hur mycket bilder man har hjälper däremot. Ja virus kan finnas även på den portabla HDn men med lite tur upptäcker man det på sin dator först och kan uppdatera virus skyddet innan man pluggar in den portabla HDn för backup. 

#10 Nej inget program skyddar mot alla virus

/Mattias

Celia
0

Jag har Panda Titanium 2006, vilket fungerar bra. Fick Norton när jag köpte ny dator, men det avinstallerade jag.

emmaa
0

Jag använder NOD32, funkar klockrent och äter inte ram som många andra :)

xarfez
0

nod32 är världens bästa antivirusprogram.

rekommenderas till 200%. billigt dessutom.

Mandrakonian
0

#15 ThreatSense är en trevlig plus i NOD32 som nästan ingen har .

[PeterWem]
0

Nån som sett en elkedja som har Nod32 eller Kaspersky nångång. Jag har bara sett deras J***a Norton som fick min dator på fall förra året. Tacka vet jag kaspersky.

Vad är ThreatSense? Jag vet att Nod32 känner igen mönster om det är det det är. Något jag saknar i Kaspersky.