Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 2796 ggr
malin--a
0

(L) Kritik - Folkdans

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill ha lite lätt kritik på dessa bilder :)

malin--a
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Andra

[mingdie]
0

Väldigt fina bilder. Du har lyckats att fånga stämningen på ett fint sätt. Bra gjort.

Inkanyezi
0

Jag tycker att bilderna ser lite statiska ut, och jag skulle vilja ha ett annat perspektiv, som tar med mer av det runtomkring och ger större djup i bilden, kanske ett liggande format och att man går betydligt närmre och använder större bildvinkel, gärna med mer skärpedjup, men framför allt att man tar i mer dynamiska lägen av dansen.

Den andra bilden har fångat ett sånt dynamiskt läge, där hon är i luften, men med lite längre slutartid och mindre bländare, och kanske också med kortare brännvidd, skulle man kunna få en rörelseoskårpa som förstärker intrycket av dans.

Jag tycker att diitt objektiv återger bakgrundsoskärpan väldigt bra.

malin--a
0

#2 Tack! :)

#3 Jag skulle oxå vilja ha i liggande format, men dom dansadde med jättekort avstånd brevid varann så då skulle jag fått med en massa andra dansare oxå. Hade den bara inställd på sport, så jag är ganska nöjd med bilderna :) Men tack för tipsen!

Inkanyezi
0

Det är så klart svårare att hålla still om man använder längre slutartid, men om det är bildstabilisering i kameran är det så klart lättare att få skarpt. "Långt bort" är ju beroende på var man står. När man använder fast optik använder man ju "sneaker zoom"; dvs man flyttar sig till platsen där utsnittet stämmer med bildvinkeln. Samma kan man göra när man väljer en bildmässigt mer fördelaktig vinkel. Det är så klart inte möjligt ibland av olika skäl, men ofta är bilder på sport, eller som här, dans, tagna med smal bildvinkel även om man skulle fått sitt motiv mer "närvarande" om man i stället kunde ta på närmre håll.

malin--a
0

#5 Okej :)

malin--a
0

Någon mer som har ngt att säga om den?:)