Funderar vad är fel?
Tyvärr gick det inte att läsa din Exif, men misstänker att du kan ha högt iso inställt. Då blir det en del brus särskilt om det är väldigt högt iso.
ahaaa, ja det kan det ju vara! Exif, vad är det?
Många Goa Kramar
Annisangel

Exif är information om vilken kamera som man använder och inställningarna när man tog bilden. Det ligger lagrat i bildfilen, och det kan vara en hjälp att se till exempel just det du frågar om, vad som är fel. Där står det vilket ISO man har ställt in och vilken slutartid. Om objektivet lämnar data till kameran står det också vilken brännvidd och bländare som är inställda.
#4 Tack så mycket!
Ska se om det fungerar bättre att ladda upp så ni ser!
Många Goa Kramar
Annisangel

Nej, den saknar fortfarande Exif.
Om den finns i din bild, kan det hända att sajten krymper den och tar bort Exif om bilden är för stor.
Om man spar bilden så att Exif finns med, men själv krymper så att kortaste sidan är 800 pixlar, så kommer Exif att visas också på den postade bilden. Annars kan du ju helt enkelt läsa av i Exif, när du tittar på bildegenskaper, så ser du vilket ISO som kameran har använt.
Kamerans inställning för ISO är ett förenklat sätt att hantera känsligheten, och när man ställer ISO högt kommer mycket av bruset från chipet att synas i bilden. Om ISO står på Auto kan det ibland ställas högt alldeles av sig själv, och då blir bilden brusig.
#7 Jahaaaaa, ja min iso var här den högsta ja, 3200/36 på min sony a200….. Jag är ett blåbär på macro men jag vill gärna lära mig.
Tack snälla, ska sänka den får vi se om det blir bättre!! Tack snälla för tipset, mer testbilder kommer…
Kram
Många Goa Kramar
Annisangel