Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 1640 ggr
MichaelE
0

(M) Kritik fiskmås

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog dena bild idag med sambons Canon EOS 1000D med Tamron 300mm objektiv med slutartiden 1/400. Har arbetat med färgerna samt brus i Photoshop CS5 Camera RAW (fotades i Camera RAW format).

Vill gärna ha lite kritik då detta är min första riktigt lyckade fågelfoto.

Geronim0
0

Mycket bra bild, du har satt exponeringen perfekt!

MichaelE
0

Jag måste säga att fota fåglar i flykt inte är lätt och ett flertal kändes som om jga skulle vrida kroppen ur led bara för att få en perfekt bild - vilket jag gjorde här.

NaimaG
0

#2 Welcome to my world. Skrattande
Älskar din måsbild.

MichaelE
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom man får lägga in en till bild så visar jag en till bild tagen på samma mås ur en annan vinkel, dock visade sig att slutartiden 1/400 inte var tillräckligt. Får ta kortare slutartid nästa gång.

Assars
0

Mycket bra bilder, Den första bilden är min favorit!
Mycket bra jobbat! Jag har också plåtat mås i flykt, inte enkelt!

Mvh
Assar

ssofia
0

Gillar bilderna skarpt!

Men om du säger att du fotat i RAW format, kan du utan problem "rädda" både överexponerade och underexponerade bilder Skrattande
Med för ljusa bilder går det plocka tillbaka färger och reducera det utbrända i bilden :)

MichaelE
0

#6 jo jag vet, eftersom det är sambons (NaimaG) kamera så föredrar hon jpeg medan jag RAW. Så vi har ställt in på att kameran ska spara i båda formaten så hon får jpeg medan jag får RAW som jag kan arbeta med från grunden. Vilket jag har gjort här för att ta bort gula toner samt bruset som uppstod på fåglarna.

ssofia
0

#7 du har minst sagt lyckats kanonbra! :)

MonisN
0

Det är roligt att fota måsar! #1 är också min favorit. Ofta ser man samma pose, men här har måsen huvudet på sned, och den ser verkligen ut att njuta av flygturen. Väldigt fin bild.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

norrvinden
0

Moderator edit: Text och bild bottagen. Var vänlig respektera att detta är en kritiktråd och inte en allmän tråd för bilder. Visa gärna dina bilder i en egen tråd. //MonisN