Foto iFokus

Foto

Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 3437 ggr
MonisN
0

Svarta svanar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min dotter har precis upptäckt det roliga med att fotografera. Hon har en kompakt och just nu är det mest djur som hamnar på bild. Hon har inte lärt sig hemligheterna med fotokonsten än, men det är roligt att hon försöker. 

Igår kom hon hem med bilder på svarta svanar. Dessa ska tydligen härstamma från Australien och Nya Zeeland. Tror det var första gången vi såg svarta svanar.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

MonisN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kanske skulle det bli ett bo..

[mingdie]
0

Fina foton hon har tagit. Ja dom där ilskna sakerna finns hos oss. Gå inte nära om dom har ungar. Och inte smakar dom gott heller.

MonisN
0

Tack mingdie! Är det vanligt att man äter svanar down under? Hur som helst så är dom väldigt vackra att se på. Skulle vara roligt att veta hur dom tagit sig hit. Dessa svanar är inga flyttfåglar efter vad jag läst, så det troliga är att dom är inplanterade eller har rymt från något zoo eller liknande. Dom rör sig bara inom en omkrets av 100km.

SwedenZoo
0

Vart han ni fått dessa skönheter på bild? Det är ju ganska ovanligt med svanar i Sverige, men som sagt förekommer de ju lite här och där. Jag har bara sett dem på Ystad Djurpark förra sommaren.

/Rickard

Med Vänliga Hälsningar Rickard Sjödén

Hemsida: www.SwedenZoo.com Fotogalleri: Flickr.com

MonisN
0

#4 Min dotter hittade dem i Slottsskogen som är en stor park i Göteborg. Där finns diverse djur.

Inkanyezi
0

Men inget slott.

Geronim0
0

Mona.. Kan inte du visa mig på dina svarta svanar?
Jag skulle väldigt gärna vilja slita lite på min sensor för deras skull!

MonisN
0

#7 Kan jag väl!

Vickipicki
0

Fina bilder! Skulle vara kul att se fler! Glad