Foto iFokus

Foto

Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 952 ggr
Anna
0

Hästporträtt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tycker ni om det här hästporträttet? Oliver är en häst som gärna poserar och är mycket tillgiven, därför är det lätt att få ett relativt bra uttryck. Men vad kunde jag ha förbättrat?

Nikon D50, Tamron 70-300/4-5,6 

MVH Anna Attlid

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Martin
0

WOW. Ett jättefint porträtt på en häst! Det jag slås av är att jag tycker mulen ser ljusare ut än resten av det bruna huvudet, är det solen, en upplättningsblixt eller är det bara så enkelt som att den helt enkelt ÄR ljusare där? Ser i alla fall lite konstigt / ojämnt ut med ljuset på ansiktet.

Tycker annars att jag har svårt att hitta saker som kunde gjorts bättre.

Du har lyckats fånga hästen med en härlig närvaro i bilden, och jag gillar blänket i ögat. Kort och gott, ett mycket fint foto!

mvh Martin

Anna
0

#1 Tack så jättemycket. :)
Jag har inte tänkt på att det är ljusare vid mulen, men nu när jag jämför med andra foton jag har på honom så ser jag att han faktiskt ÄR ljus där, helt av sig själv. Helt oberoende på ljus så ser han fortfarande lika ljus ut precis där.. 

Tack igen!

MVH Anna Attlid

annaattlid.se

gigytffyvbk
0

Ett mycket underbart foto! jag tycker att du har fångat det rätta ögonblicket och färgerna är så juvliga enligt mig Glad

Anna
0

#3 Tack så mycket. :)

MVH Anna

annaattlid.se

divansson
0

jag tycker att det är helt underbart!  :) bra när de r söta hästar ;) haha, men jag tycker att den var jättefin :)

Linafoto
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mycket fin bild Anna! för mig finns det tyvär inte mkt att klaga på, men det var nog bland annat vädret som gjorde bilden så fin… Jag menar kolla på min bild… roligt väder:/

__iE
0

Otroligt fin bild Anna :) .. Som vanligt ;) ;P

Emelie-G
0

Jättevacker bild, Anna! Bra jobbat :)

#6; "Vädret gjorde bilden fin". Det krävs en del skicklighet även vid fint och soligt väder, bilderna blir lätt överexponerade vid starkt ljus. Med rätt inställningar går det att få utmärkta bilder även vid dåliga väder och ljusförhållanden.

/Emelie

Linafoto
0

#8 Jag sa fackitst bland annat, men förstår vad du menar, förlåt om jag missupfattades ;)

Glitterlim
0

Jättefint.

Om man ska vara petig så stör det mej lite att snön i bakgrunden är väldigt ljus och snor åt sej ganska mycket av uppmärksamheten.Det är kanske svårt att få det bättre men eftersom snön är så vit så ser hästens bakdel lite för blå ut. Och som #1 skrev så är mulen ljusare än resten av hästen.

Nu gav jag kanske lite för hård kritik eftersom jag själv är rätt dålig på att fota. Men bilden var annars jättefin :]

jojjehanna
0

OK! Fina färger och så, bla den blå himlen. Jag hade önskat mer luft runt hela huvudet, tycker det är snävt mellan häst och kanter på fotot. Beskuret? Tycker att vinkeln är något knepigt vald då man ser så lite av halsen. Jag tycker det är snyggare med mer hals faktiskt. Sen känns hästen inte helt alert ut i ögat.

Anna
0

Tack allihopa! :)

#11 Ska absolut tänka på det till nästa gång, tack!

annaattlid.se

Cydonia
0

Jag tycker hästen ser lite trött ut i blicken. Men färgerna är underbara, fint foto!