Fotografera på skolavslutningen
Hej igen!
Alla mina lärare i skolan vet om att jag älskar att fotografera och att det är det jag vill jobba med sen.
Alla tycker att jag är duktig, vilket jag inte är, men ah.
Och min bild lärare sa åt mig att jag skulle skapa en blogg,, så det gjorde jag ju.
Lite roligt tycker jag.
Men om vi kommer till det som jag tänkte säga.
Min musiklärare, Nick Borgen, undrade om jag kunde fotografera på skolavslutningen.
Vad tror ni att jag svarade?
Självklart!
Jag blev glad över att han sa att jag skulle fotografera.
Och det bästa är,, jag slipper göra något annat än att springa runt med kameran!
Men är det något speciellt som jag ska tänka på?
Inställningarna fixar jag ju efter ljuset, vi ska vara i en kyrka, eller kyrka och kyrka, mer ett kapell, så ja.
Har ni några bra tips kanske?
Tänkte att på skolavslutningen i 9an att jag ska lägga upp alla bilder på klassen och så på en skiva och ge till klassen som "Minne" eller vad man ska säga.
Jag har med mig kameran otroligt mycket till skolan och tar en massa bilder.
Är det en bra idé 
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Prova en massa olika vinklar hela tiden :)
Jadå 
Medarbetare på Djurfoto
Ta både förbereda och oförbereda bilder på folk :D Så man får lite "seriösa" bilder och lite skojiga bilder :)
Bilder utomhus blir alltid bäst i min åsikt:)
Vet inte vad som hände med mitt inlägg, men jag skriver en gång till.
jag hade tänkt att jag skulle fotografera så mycket som möjligt, även ute och inne.
Eftesom att själva uppvisningarna och det är inne i kapellet så måste jag ju fotografera där, lite svårt att fotografera ute om dom är inne
Jag tänker inte missa chansen att fotografera när dom kör sina bellmanhistorier och sjunger och allt vad dom nu ska göra.
Tänkte fotografera massor både inne och ute, först kanske, om jag får, så ledet man brukar gå i upp till kapellet och lite så.
Sen efter att dom har gjort sitt i kapellet så brukar man samlas, och då hade jag tänkt att dom får ställa sig på något snyggt sätt och så ska jag placera dom på ett ställe där det är fin bakgrund så får man lite såna bilder också.
Sedan självklart när vi äter tårta och så.
Medarbetare på Djurfoto
Det jag tänker på när jag ser den bilden är att tänka på bakgrunden. Inte så roligt att ha en soptunna med på bild. Avklippta ben och fötter är inte heller så roligt!
Vilken trevlig och duktig musiklärare du har!
Lycka till med bilderna!
Precis samma sak som jag också tänker på.
Med är som sagt inte jag som har tagit bilden, utan jag är den som har jeans jacka på mig 
Men jag tror att jag, förhoppningsvis tänker lite mer på det än vad hon som tog bilden gjorde,
Medarbetare på Djurfoto
Nick är självklart en trevlig lärare, haha!
Dock kanske inte världsbäst på att ge oss uppgifter på lektionerna, men så är det 
Medarbetare på Djurfoto

Du skriver inget om vilken utrustning du har eller kommer ha med till kapellet så det är svårt att säga nåt speciellt om den då.
Kan rekommendera att läsa igenom de tidigare trådan om bröllopsfotografering. Eller Fotosidans forum för bröllop.
Annras, gå dit nu innan och ta lite bilder, så du inte sen blir överaskad över att det är för mörkt för ditt objektiv. Många lokaler är beroende av starkt dagsljus för att kunna ge hyggliga slutartider och om det är molnigt eller ragnigt dan man ska fota kan det plötsligt bli väldigt mörkt ( för kameran ) Då är det bra att veta hur mycket du kan höja ISO innan det blir för märkbart. Om folk sitter stilla mycket kan man också öka slutartiderna.
ojdå, jag glömde det.
Men jag använder Nikon D60 med 18-55 objektivet och inget annat.
måndagen innan skolavslutningen, alltså den 14 ska vi alla repitera allt i kapellet, så då kan jag ju alltid testa att fotografera och allt sånt.
Så jag är förber'dd 
Medarbetare på Djurfoto
Kan säga att det inte gick något vidare, jag var så smart så jag satte mig längst in på bänken och alla små barnen satt framför så jag var ju tvungen att lyfta upp kameran och fotografera på något sätt som inte blev riktigt bra.
Men några bilder blev det iaf, ni kan se dom på
http://photowithlove.devote.se/
Fast bilderna ute blev ju helt okej, dock ville denna männsikan som är med på bilden inte bli fotograferad så det var ett.. hm, smygfoto eller vad man ska säga 
Medarbetare på Djurfoto
lägger även in en bild från uppvisningarna då man inte ser speciellt jätte bra på bloggen
och jag är medveten om att den är otroligt sne, men jag kan lägga upp andra som är något bättre om ni är intresserade utav det efter att ni har kollat på bloggen 
Medarbetare på Djurfoto