Lägga upp och visa bilder
Jag undrar om det finns något ställe där man kan ladda upp bilder, en hel del då som jag sedan kan visa alla andra.
jag vill inte riktigt lägga upp på facebook längre, och min hemsida vill jag inte fylla med bilder.
Så, finns det något ställe?
Behöver ha svar 
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
flickr.com är en bra sida!
Okej, rekomenderar du den? :)
Medarbetare på Djurfoto
Absolut! Det är en av de största fotosajterna som finns där man kan ladda upp sina bilder. Där finns också hundratals grupper, både svenska och utländska med olika inriktningar man kan gå med i och visa sina foton. Man kan välja hur man vill visa sina bilder, för alla, eller bara familj och vänner. Man kan också göra enklare redigering i programmet picknick.
Tack så mycket! :)
ska testa den sidan.
Medarbetare på Djurfoto

Håller med de är en jätte bra sida och man kan få väldigt mycket respons, som gör att man utvälas mycket. Nakdelen kam vara att de taröite tid att lära sig i allafall för mig :s
//Anna Letfors
www.letfors.webb.se
Har laggt upp några bilder nu, men hur gör man så att vänner och släkt kan se det? Jag har ändrat det innan man laddar upp, men man måste väl typ bjuda in eller något?
Medarbetare på Djurfoto
Just nu vill jag veta hur man gör så att mina vänner och släkten kan kolla på bilderna på flickr.com
Medarbetare på Djurfoto
Gå till menyn längst upp och välj contacts och välj i undermenyn invite your friends. Där fyller du i mailadresserna till dem du vill bjuda in
ojdå,, ska jag sitta och bjuda in alla 
Eller ah, det räcker väl med dom som brukar kolla på facebook och sedan kan jag fråga vissa.. oh,, man får inte vara dum om man ska vara smart 
Medarbetare på Djurfoto
Måste alla människor som kollar på bilderna vara medlem?
Isf får jag lämna den sidan 
Medarbetare på Djurfoto
Om du inte har valt att enbart visa bilderna för familj och vänner kan du kopierar länken till flickr från din sida, exempelvis när du har your photostream uppe, så kan du sen skicka ett vanligt mail med länken till alla du vill ska se. Enklare och smartare om du ska bjuda in många
Denna funktion fungerar bara om du har ett offentligt allbum.
Okej,, jag tror att jag letar upp någon annan sida 
men tack ändå.
Medarbetare på Djurfoto
Även om du ska bjuda in dina vänner att titta där du har dina bilder så måste du ju på något sätt informera dem var du finns, så jag tror inte det är krångligare på flickr än någon annanstans. Det finns ju många sidor att välja på, t ex photobucket som också är populär, men den kan jag inget om. Finns säkert andra här som vet hur den fungerar.
Okej, jag tänkte på om dom måste bli medlem för att kunna se bilderna?
Medarbetare på Djurfoto
Nej, det måste dom inte!
Däremot om dom ska kunna kommentera bilderna måste man vara inloggad, men det behöver man nog på de flesta sajter.
Jaha, okej.
Vad jobbigt detta blev 
Medarbetare på Djurfoto

Hej jag kan rekomendera pixbox ja hadde själv hela hårddisken full av bilder sökte och hittade pixbox lätt att sätta upp många bilder på en gång lätt att redigera dina bilder så ja kan med varm hand rekomendera pixbox….
Jag tror nog ändå att flickr.com är det bästa. Lättast att använda o.s.v.
Jag vet ingen fotosida där man bara kommentera utan att vara medlem eller vän.

Pixbox vill jag bestämt avråda från, vill man ändå använde dom så se till att inte ha bilderna publika!
Saxat ur användarvillkoren.
Genom att skicka in, lägga upp eller visa material angivet som Publika bilder beviljar Användaren Pixbox en global, royalty-fri och icke-exklusiv licens att under avtalstiden mångfaldiga, anpassa, ändra, översätta, publicera, offentligt framföra, offentligt visa och distribuera det material Användaren skickar in, lägger upp eller visar på eller genom Tjänsten i syfte att Pixbox ska visa, distribuera och marknadsföra Tjänsten. De rättigheter Pixbox förvärvar enligt denna punkt 7.2 har Pixbox rätt att vidareupplåta till tredje man.
#21 Bra att du nämde det. Picasa har samma användarvillkor och några andra också.
#21 Väldigt bra att du upplyste om detta. Om jag inte har fel så är det liknande villkor på facebook.
Men det gäller väl ej Flickr.com?
#23 Det stämmer att det är typ samma på facebook.
Alltså vågar jag inte lägga upp bilder där längre efter att en fotograf, som hjälper mig med allt möjligt inom fotograferingen, sa att jag skulle lägga upp bilder på min hemsida istället för att lägga upp dom på facebook eftersom att det är som det är just där.
Och jag vill inte lägga upp en massa bilder på hemsidan så jag vill ha någon annan bra sida.
Börjar få lite panik här.
Men jag får se om jag hittar någon bra sida 
Medarbetare på Djurfoto

#25. varför vill du inte lägga bilderna på din hemsida?
Det är ju det absolut bästa stället som finns att lägga bilder på den egna hemsidan.
#24 Om jag förstått rätt så tar yahoo hänsyn till copyright. Ärligt talat så har jag faktiskt inte orkat läsa hela deras roman om villkoren, så jag kan ha fel. Men det känns ändå mest rätt att ha sina bilder där
Så många bilder på min hemsida?
Kanske att det kan fungera ändå.
Medarbetare på Djurfoto

#28. Jag utgår från att du med egen hemsida menar egen domän på betalt webhotell alternativt på egen server.
aha, nääe.. jag använder mig utav Weebly.com
Medarbetare på Djurfoto

#30. Då var det inget… Glöm allt jag sagt.
okej
Medarbetare på Djurfoto
Kan man lägga upp alla bilder på en blogg och så?
jag tänkte isf skaffa en till blogg och lägga upp en massa bilder på den och då kan ju alla se den.
Och då är det bara bilder på den och inget annat.
Har en sådan blogg till min bild lärare, så jag lägger in bilder där,hon kollar och kommenterar.
Eller blir det helt fel tror ni? :)
Medarbetare på Djurfoto
Det var ju ett galleri du frågade om, men visst fungerar en blogg. Kanske inte om du ska ladda upp massor med bilder men några stycken per dag.

Varför inte regga en egen domän och hyra in dig på ett webhotell?
Då kan du göra spom du vill och skapa album allt efter tycke och smak
sant, men ni har ju inte kommit med speciellt många förslag,, det som jag nappade på först vad ju flickr.com men det kändes fel.
Sen kom madsG med några förslag, tyckte dock att de verkade lite mystiska, Jag är som jag är
Det kostar väl?
Medarbetare på Djurfoto

Ja det kostar men inte mycket.
Beror ju på var du beställer.
vad kostar det då?
Innan hade ,, ehm.. vet inte hur jag ska säga det men vi säger att jag hade One.com innan och en hemsida.
Fast, ah.. Det komplicerade behöver ni säkert inte veta.
Men jag kan säga att det var iaf inte jag som betalade för den.
Men ah,
Detta blev otroligt krångligt. 
Medarbetare på Djurfoto

Vad det kostar beror på vad du vill ha. Du kanske själv måste vara lite aktiv och kolla olika webhotell och vad de har att erbjuda.
Du kan lätt få en domän och 10Gb för under 1000:- om året
#36 Vad var det som gjorde att flickr kändes fel? Det är gratis och anpassat för visning av foto. Dina vänner behöver inte vara medlemmar för att se dina foton
Jag kollar inte runt efter sånt just nu då varken jag eller föräldrarna har råd.
jadu, tror att det är det att dom inte kan kommentera 
Medarbetare på Djurfoto
Då är ju bara Facebook och hemsida ända altenativen

Klart man kan kommentera bilder på Flickr. Iofs måste man vara reggad men det är ju inte svårt.
Då är det nog som #43 säger tyvärr. Hemsidan verkar vara det bästa alternativet, fb skulle inte jag råda dig att lägga upp alla bilder på.
jo, jag får la fixa på något sätt.
Det är det med att vara medlem som är så jobbigt.
Facebook har jag laggt upp en hel del bilder på.
Men efter att en sa att jag skulle lägga upp dom någon annan stanns ist så kändes det mycket bättre.
Men det är bara problemet, var.
Medarbetare på Djurfoto
45# Nepp, men det är ju där hennes vänner finns, och kan kommentera.
Det är ju bra att man måste ha ett konto och som t.ex. på Facebook vara vän, annars kan det ju bli spam och otrevligheter.

#46. Ja regga ett konto på Flickr tar säkert 30 sekunder och är jätte jobbigt…

bli medlem för att kolla på mina bilder, och kommentera dom. jag tror in te dom går med på det.
Medarbetare på Djurfoto
Man kan se dem utan att vara medlem på Flickr.com

Ok, men regga då en egen domän och hyr in dig på ett webhotell så är saken klar. Loopia och Surftown rekommenderas, jag har erfarenhet av båda.
det var kommentera som var problemet
Men vi har fortfarande inte råd.
Medarbetare på Djurfoto

Har du inte råd får du väl bjuda hem släkten och visa bilderna på skärmen, mindre än 100:- i månaden har väl de flesta råd med?
Ok, om vi talar dinstudio? Där får du en .dinstudio domän och du kan ladda upp ett stort antal bilder.

Ta vad du vill. har man inte råd att köpa det man vill ha får man nöja sig med gratisalternativ. Flickr eller Photobucket är sådana alternativ.
Att det sedan är jättesvårt för diverse människor att regga ett konto där så de kan kommentera bilderna är väl bara att skita i?
Jag gör en sammanfattning
Man ska kunna:
- Se bilderna direkt (utan inloggning)
- Kommentera direkt (utan inloggning)
- Ladda upp ett stort antal bilder
- Bra användarvilkor
- Billigt / Gratis
Altenativ:
Efter dessa kriterier ser jag inga alternativ. Det närmaste är Flickr.com
så hade jag inte tänkt,,och tänker inte göra heller.
Hum, okej.
Tack alla för alla tips och så :)
Behöver mer egentligen, men det kommer med "trådens" gång
Men Weebly.com fungerar inte alls då?
eller det kanske är för litet där?
Medarbetare på Djurfoto

Egen domän som körs på egen server. Något annat tror jag inte finns som motsvarar kraven
Du verkar vara enveten med att jag ska skaffa hemsida
okej, jag får väl låta bli att visa bilderna.
Eller lägga upp dom på en blogg ;)
Medarbetare på Djurfoto
Hur stort utrymme behöver du mer exakt?

Egen domäm kostar någon 100 lapp per år. Kör du sedan sidan på din egna server sliper du kostnaden för webhotell. Billigare blir det inte.
#61 Vad menar du med egen server? Att ha en server hemma i källaren?
fortfarande, jag är inte ute efter någon hemsida, server, wobhotell och allt det där du snackar om.
jag är ute efter ett ställe där man kan lägga upp bilder och visa, förutom hemida
Medarbetare på Djurfoto

Din egen dator kan funka, eller en dedikerad dator som går som server.
ok, tack

#63. Du har fått förslag på ställen att lägga upp bilder. Flickr och Photobucket. Gratis och väl fungerande.
#64 vad menar du nu?
Jag vill lägga upp bilder för att folket sedan ska kunna se de utan att behöva åka någonstanns.
ska jag ta om vad det är jag söker efter?
Jag vill inte lägga upp bilder på facebook längre och jag vill inte lägga en massa bilder på min hemsida (inte skaffa en "riktig" hemsida heller)
utan någonstans där man kan lägga upp bilder så att mina vänner, släkt och allt kan se och kommentera dom utan att behöva bli medlem.
Medarbetare på Djurfoto
#67 Han svarade bara på mitt meddelande vad han menade med en "egen" server.
Det finns ingen annan tjänst som har det som du behöver. Satsa på Flickr.com eller en blogg.
Dessutom är det lättare att ha som ett album med thumbnails med bloggen blogg.se än blogspot.com.
ojdå, det var inte meningen
Jag tror att det blir blogg, fast jag får tänka på saken.
Nu är jag trött märker jag, jag skriver fel hela tiiden.
Medarbetare på Djurfoto
Jag börjar också bli trött 

#67. Som jag fattar det vill du inte lägga upp bilder någonstans, du vill inte ha en hemsida men du vill att alla skall kunna se dina bilder.
Skriv ut dom och skicka med posten då. Du vet förmodligen inte själv vad du vill, jag ger upp nu. Du har fått massor av förslag men inget passar.
Lycka till.
#70 Ja, en blogg är ju gratis och bra, och du har dina vänner samlade där. Men ett byte till blogg.se skulle vara kanon. Där har du större möjligheter att göra galleri liknande inlägg, väldigt enkelt och snyggt.
jag missade ditt inlägg #60
Men jag vet faktiskt inte hur stort jag behöver.
Medarbetare på Djurfoto
En annan fördel med bloggen är ju att du kan ladda upp så mycket du vill.
ge upp du.
Du står fast vid en hemsida och då är det ju inte så mycket hjälp eftersom att jag inte har tillgång att köpa hemsida.
Jo, blogg.se hade jag faktiskt tänkt att lägga just den bloggen på isf.
Fast jag hatar den sidan, jag fattar verkligen inget utav den. Men jag får ta tid till det nu någon dag ,, 
Medarbetare på Djurfoto
Det är jätte enkelt och smidigt! Lätt att göra en egen design och olika snygga inlägg med bild, film, musik och text.
Jag har en "kompis" som använder blogg.se så hon kan säkert hjälpa mig.
jag tror att jag sätter mig och lär mig den hemsidan faktiskt
tills jag har kommit på något bättre.
Tack alla ännu en gång, ni har fått min hjärna att tänka iaf 
Medarbetare på Djurfoto

Nej jag står inte fast vid en hemsida, läs inläggen. Du har fått massor av förslag på olika sajter för bildlagring men inget passar. Kör en blogg om du vill det funkar lika bra som något annat.
Om jag inte är helt ute och cyklar så måste man ha en gmail för att kommentera på bloggspot, hur det är på blogg.se vet jag inte, men det kanske är bäst att kolla upp det också!!
Man behöver inte ha gmail för att kommentera på blogg.se =)
#81 Det var ju bra! Tack för upplysningen
det är just därför jag tänkte byta till blogg.se 
Medarbetare på Djurfoto
#83 Okej! Hoppas du blir nöjd med bloggen
Jo, vi får hoppas det :)
Medarbetare på Djurfoto
Det enda problemet jag har just nu är namnet.
På blogger har jag photowithlovee.blogspot.com
men photowithlove var upptaget på blogg.se.
Jag heter dock det överallt.
På bilddagboken, på bloggarna, på msn, på hemsidan. Ja överallt.
kanske kan man ta Photowithlovee.blogg.se också då?
Vad tycker ni?
Eller ni kanske har andra förslag? 
Medarbetare på Djurfoto

Gör som du vill så blir det säkert bra. Det är inte farligt att ta ett eget beslut utan att fråga andra vad man skall göra.
Det kan väl fungera, eftersom din nuvarande heter så, och du inte har några bättre förslag själv.
hum kanske,
eller Maphoto funderar jag på också.
Ma, Moalinn Ahlström.
Medarbetare på Djurfoto
Låter lite som det handlar om kartor
sant,
det får nog bli photowithlovee 
Medarbetare på Djurfoto