Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 976 ggr
schnecke
0

Grannens hund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag var jag hos grannen och fotade deras nya hund som dom hämtade för 1½ vecka sedan. Det var verkligen fullfart i den lilla "plutten" Flört

Jag använde mig av; Nikon D5000 18-105 F/3,5-5,6

schnecke
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Andra bilden!Flört

DesK
0

Vilka fina valpbilder Glad Vad ska den bli när den blir stor? Kanske en Eurasier? Bild nr 2 hade jag kanske skurit bort lite mer av gräsmattan framför valpen, men det är så klart en smaksak.

/Désirée

schnecke
0

Tackar :)

Jadu, jag vet inte men jag ska ta och kolla upp det till nästa gång!Flört

[mingdie]
0

Du har fått klara och skarpa bilder på hunden och dom är lyckade. Det jag skulle ha ändrat är bakgrunden på den första som tar för mycket uppmärksamhet från hunden och beskurit den andra bilden lite mer. Annars får jag säga att jag gillar bilderna.

schnecke
0

#4 Okej, tack så mycket!

Assars
0

Fina bilder.
Det har ju blivit ett mode vad gäller fotografering att motivet ej skall vara i centrum av bilden. Vad detta kommer sig av vet jag inte, men jag anser fenomenet mycket märkligt. Bilden av valpen blev inte bättre av en massa gräsmatta på ena sidan av bilden. Ett rakt av porträtt av valpen, som första bilden, hade jag uppskattat mycket mera. Jag undviker att få tyngdpunkten på ena sidan i en bild, varför skall det vara så, för att det skall anses bra?

Mvh
Assar

lillaisa
0

Supergullig hund! Tycker bilderna är jättefina, älskar hur de är komponerade. Håller med ovanstående lite om att gräsmattan på andra bilden är lite väl dominant, men samtidigt älskar jag fågelskrämman i bakgrunden. Kommer inte på någon bättre kritik, tycker verkligen om bilderna.

/Isa

schnecke
0

Tackar!
Då ska jag tänka på det nästa gång!