Ta bort finnar
#2 solbränd på köpet^^

tusen tack :)

Det blev ju jätte bra!
Om nån är intresserad av hur jag gjorde så gjorde jag så här:
1. duplicera lagret
2. applicera gaussisk oskärpa på det duplicerade lagret
3. skapa en lagermask på det duplicerade lagret
4. Fyll lagermasken med svart (duplicerade lagret döljs)
5. Måla lagermasken med vit pensel över området med finnarna, opacitet på penseln runt 50 %
6. Justera ner opaciteten på det duplicerade lagret
Ovanstående är en snabbvariant, man kan ju använda lagningspenseln eller klonstämpeln också och gå på de individuella delarna som ska korrigeras.

jag hade nog använt mig av klonstämpeln :P
/Frida
Medarbetare på Sång.ifokus.
Stå på dig, annars gör någon annan det.

#6 de blev ju jätte bra, måste bara prova :)
Jag brukar använda healing brush :)

Hade trist så jag gjorde också ett försök. Jag använder GIMP och fick ett liknande #10 Essgarde resultat. En bild med lite retusch och den andra med lite mer retusch.. man kan lätt retuscha en bild mer än man behöver *S*. Jag har provat retuscha mig själv men jag är nog för finnig, din bild var mycket enklare :-)
Snabb förklaring hur jag gjorde
·dubblera lager
·ta bort damm & repor eller/och gaussisk oskärpa av översta lagret
·grynextrahering, kopiera synlig, lager sedan tillbaka i normal
·klistra in i nytt lager
·klona bort finnar och sedan sätt lagret i grynsammanfogning
PS. Jobbigare att förklara än att göra ;-)

#13 iboat du kanske skulle tona ner hudfärgen lite.. eller är det meningen att man skall ha rouge över hela fejset? 

Nej det är inte meningen!
De färger du ser ser inte jag. Det var ett tag sedan jag kalibrerade min skärm så den kanske visar fel. Eller kanske det är din skärm som visar fel?
Jag har en sprillans ny skärm som kan hända är lite ljusstark, men kanske är min som är lite … skall kolla upp senare.
Jag jämförde bara med bilder ovan och tyckte att din blev lite "rouge"-aktig.. Snyggt annars.

Jag ska kalibrera min skärm igen. Att bedöma färger är inte lätt. Ibland ser man två helt olika bilder (färg- och ljusmässigt).
Bilden blev kanske lite överretuscherad, men det blir lätt för grova resultat när man handskas med så små bilder som här.

#18 Haha lätt överdriven, Kan tycka att det inte blev särskilt smickrande att lägga bilderna precis varandra eftersom det förstärkte finnarna på orginalbilden.. men men..

Snyggt Krisse, där hade du inte överdrivet lika mycket. 
iboat kan inte du berätta hur du gör och vilka metoder du använder?
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

13# det där var ricktigt bra.
Vart ju jätte snyggt tycker jag.
Lite intreserad över hur du gjorde :)

#22,23
Jag lägger upp en liten guide i kväll, hinner inte nu.

Låter nice :)
Thx på förhand :)

#13 Tycker inte hudtonerna vart allt för röda. Sitter med nykalibrerad skärm.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
Haha.. okej, men min är inte kalibrerad men den har lite varmare ton än den borde då.. *S*. Har kollat på annan skärm och tyckte fortfarande hudtonen var för röd men det är väl tycke och smak.
Hojta till om ni tycker mina bilder är livlösa så vet jag om jag måste orka pilla på skärmknapparna
Blir kul att se hur du gjort iboat :-)
#28 ah det är ju som jag gör.. trodde man skulle lära sig något nytt *s*. Bra guide i vilket fall!! :-)