Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1768 ggr
LaSadie
0

"inget foto"

Har problem med min kamera. Jag tog kort nu men inget fastnar så att säga. Jag tar och sen står den "inget foto" och minneskortet är tomt. Det är en Canon 500D, minneskortet är i och nyss tömt.

LaSadie
0

Fixade det… såg att jag inte hade tagit bort filmer från kameran och när jag gjorde det så funkar det Skrattande

LaSadie
0

Nu måste jag ha hjälp!!!

Idag skedde det igen! Minnet sparar inte foton typ. Jag har klippt ur alla bilder från minnet. Det funkade förra gången men nu funkar det inte! Vad ska jag göra?

Mimmi
0

Prova att formatera minneskortet, kan kanske hjälpa.

LaSadie
0

Ska leta upp det. Är inte helt haj på kameran än =)

Geronim0
0

Formaterar du kortet i kameran varje gång du fört över bilderna till datorn eller raderar du dom bara?

LaSadie
0

Alltså jag klipper ur dom varje gång. Ska jag alltså formatera kortet varje gång jag tar bort bilderna?

Geronim0
0

Ja, formatera kortet i kameran. Inte i datorn.

LaSadie
0

Okej ^^ Will do när jag hittar det -_-

Mimmi
0

Jag vet inte riktigt om menyerna är likadana i Nikon D3000 som i Nikon D50, men de lär ju likna varandra i alla fall. På min kamera formaterar man genom att trycka på menyknappen, bläddra ned till Setup-menyn (fliken med en skiftnyckel) och där finns sedan "Formatera" allra högst upp.

LaSadie
0

#9 Hittade den och kan nu ta bilder igen. Tack så mycket för hjälpen!!

Mimmi
0

Jag vet inte hur jag fick för mig att du hade en Nikon, du hade ju skrivit vilken kamera du använder i första posten. Bra att du hittade i alla fall! Försök komma ihåg att formatera varje gång du tömt minneskortet.