Foto iFokus

Foto

Etikettadobe-photoshop-lightroom-elements
Läst 630 ggr
NinaToy
0

Före och efter bild. Kommentera gärna! :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Före… :)

NinaToy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter! :)

Martin
0

Ett bra jobb du lagt ner. Personligen tycker jag det är rent för mycket utslätat, efterbilden ser ut som en docka, lite plastig och onaturlig.

mvh Martin

NinaToy
0

#2# Tack! Japp det var det som var lite meningen. :P

Robert
0

NinaToy, det ser konstigt ut vid hårkanten, näsan och halsen är ogjord. Du kanske även ska jämna till vid munnen och runt ögonen. Det är ett himla pilljogg som tar tid. Den typ utav utslätning som du har gjort kan ta upp till 4 timmar för ett ansikte att göra.

Hälsningar

Robert

Daniel.Aberg
0

Kanske är en dum fråga.. Men vilket verktyg använder man i photo shop för att släta ut huden så den blir jämn o fin?

KerstinP
0

Din mening med att hon ska se plastig och overklig ut har lyckats.

MrMellow
0

Aningen för mycket utslätning.

Använder man photoshop, så finns ett riktigt bra knep.

1. Öppna bilden.

2. Lägg på gaussisk oskärpa. Lägg på såpass mycket så att det blir riktigt suddigt. 

3. Stega tillbaka i historiken till första "ingreppet"

4. Markera fältet "Gaussisk oskärpa" i historiken, och använd händelsepenseln för att måla i där man vill släta ut. Blir det för utslätat så kan man sänka opaciteten.

Lycka till!

PhotoBeccz
0

#5 - Eller så kan man alltid göra såhär :) :

Markera "Quick Mask Mode" och måla på med en pensel som är lite "suddig" i kanterna (inte skarp!). Då kan du se att det du målar blir rött istället…klicka dig sedan ur det till "Standard Mode". Klicka: Select -> Inverse -> Edit -> Copy. (gör så att du bara kan kopiera det du har markerat).

Skapa ett nytt lager och klistra in det du just kopierade på det. Nästa steg är att du på det lagret besöker. Filter -> Blur -> Gaussian Blur.

Sedan kan du enkelt välja den opacitet du vill ha eller på vilja områden du vill ha suddigheten. Det skapar en jämnare ton övergång osv. Det är ialla fall hur jag gör det!:)

Mvh//Rebecca

Daniel.Aberg
0

Tackar för tipset! Blev jäkligt bra på den bilden jag provade. Valde #8 :s tips då de lät lättare o snabbre.

Celia
0

#7 - detta är ett kanontips och jag kan dessvärre inte hålla med #9. Första tipset går så mycket fortare.

PhotoBeccz
0

#9 - Bra att det fixade sig!:)

Finns många sätt att redigera på, alla har vi våra metoder. :)