Foto iFokus

Foto

Etikett: övrigt
Läst 1990 ggr
kari
0

Strandpromenaden i Fuengirola.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Brukar cykla längst strandpromenaden och tog några bilder efter vägen.

I början var stranden öde och utan människor.

kari
0

Plötsligt så var alla spanjorerna ute i solen.

kari
0

Även konstnärerna hade satt sig i solen vid sin sand krokodil. Ormen hade någon trampat sönder under natten och även krokodilen var lite skadat.

kari
0

Längre fram så uppträder några indianer. Rytmerna är latinamerikanska. Även egenproducerade skivor säljs.

kari
1

Här är en varnande exempel hur det kan gå om man dricker för mycket spanskt vin.

kari
0

En riktigt familjeidyll.

kari
0

Hoppsan. Bästa konstverk idag.

kari
0

Inte många som vågar sig till vattnet idag. Ca 15 C i luften, men varmt i solen.

kari
0

Lite eftermiddags pilsner sitter bra.

kari
0

Ungarna får möjlighet att testa sina gåvor. I Spanien delas "julklapparna förs i 13dagskvällen, natten. Alla lägger sina skor i ett vist ställe och på morgon ser man vad dom 3 vise man har kommit med. Visserligen börjar man ta efter även i våra jultradition men huvudvikten är fortvarande natten mellan 5-6 januari.

kari
0

Hade man haft badbyxor med sig så hade man haft hela stranden för sig själv för en gångs skull.

kari
0

Kan man inte bada så kan man alltid fiska.

kari
0

Även en slott befinner sig efter vägen. En ny bro är under uppbyggnad. Tyvärr så lär det tröja troligtvis ganska länge innan vi kan gå över den. Har uppstått lite problem med fastighen i hörnet så att man inte kan bygga ingången till bron färdigt.

kari
0

Vill man se långt så åker man opp till toppen

AktieTrader
0

Härliga bilder att tänka på när man skrapar rutorna på bilen.

Är det där du övervintrar i år?

Robert
0

Det är så att man längtar ned till sol och värme när man ser på dina bilder. #3, kollegorna står utanför Stockmann här i Helsingfors. Man kan tro att det är en kedja.

Hälsningar

Robert

kari
0

Ja, jag blir här hela vintern.

[slo]
0

Wow, jag har också varit i Fuengirola! Tycker till och med jag känner igen #1, är det möjligtvis i närheten av en skitstor hamn? Jag var visserligen bara där en eftermiddag, bodde lite längre söderut har jag för mig, men nu står det helt still i huvudet… Det ligger mitt emellan Fuengirola och något som börjar på M, precis vid kusten ;)

//Jonas

Norrskenet
0

#17 Här är i alla fall en av hamnarna i Fuengirola. Kan platsen som du glömt vara Marbella som ligger lite söder om Fuengirola

[slo]
0

Det ser ut som det kan vara rätt hamn ja… Marbella stämmer ja, så det ligger en lite mindre by mitt emellan dom två, nära Hipodromen ;o) Men jag ska inte kapa din sträng mera!

/Jonas

ERIR
0

#1 Tittade jättelänge på denna stadsbild, många spännande grupperingar här.