Foto iFokus

Foto

Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 359 ggr
PhotoBeccz
0

Hund fotografi

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I början av Januari precis några timmar innan snön föll så följde jag med en av mina vänner ut för att ta lite kort på hennes hund som skulle skickas till uppfödaren. Tuva var full med energi och följde hellre efter hästarna än stannade upp en stund. Vad tycker ni och vad skulle jag kunnat göra annorlunda?

(Ett av de första fotona med djur som modell med systemkameran. Hade inga vantar men trotts mitt skakande så tycktes bilderna bli relativt bra).

[Quellii]
0

Jag gillar bilden, det är liksom liv i den ^^ Och under dom förhållandena du fotade så ser der riktigt bra ut :)
Men jag undrar hur bara huvudet kan bara skarpt, och inte bröstkorgen/framdelen?

PhotoBeccz
0

#1 - Tack så mycket :)
Den suddighet på kroppen är skapad med svag blur effekt i Photoshop, det var den enda ändringen + ramen/namnet jag la till för att framhäva huvudet lite mera.

Mvh//Rebecca

[Quellii]
0

#2 Okej ^^ Jaa men det blev en häftig effekt ;)

Anna
0

Jag gillar bilden, hade nog velat se lite mer av bröstkorgen i skärpa också. Vacker hund som har ett bra uttryck och passar väl in i färgerna i bakgrunden! Gillar hur pälsen vid öronen blåser.

MVH Anna Attlid

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

j114
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För mycket blur-effekt för min smak. Tycker det ser orealistiskt ut. Hade vart finare med bara riktigt kort skärpedjup. Men en annars en riktigt fin bild och hund. Tycker om Colliesar, har en border collie själv! en bild på honom medföljer!

Jaqueline

PhotoBeccz
0

Orginalet är som sagt skarpare överallt, utom det gröna…det är skärpedjupet som regerar ;P Mixtrade bara lite (=

Söt vovve!