Foto iFokus

Foto

Etikettarkitektur-och-gatufoto-ej-kritik
Läst 4802 ggr
Letfors
0

Fotoa i Paris

Om några dagar åker jag till Paris(på trordagmorgon) kommer att bli helt galet kul och kamram kommer att gå på hög vara. Vi kommer att åka runt och de vanliga turistsakerna som Efeltonet, månalinsa mm. Med mig kommer ja att ha:

Hus Nikon D40 med…Nikon Nikkor AF-S DX 18-55mm f/3.5-5.6G ED,Tamron AF 70-300mm F/4-5.6 LD MACRO 1:2,Nikon HB-33,HOYA HMC 52mm UV(o),HOYA HMC 62mm UV(o),HOYA Close-up Set, Kamraväska med mera…

Är inte så van statsfoto graft och vill ha lite tips på vad men ska tänka på. Lite almänt och de viligts vicket av mina objettiv tycker inte att jag ska använda mig av? de 70-300 eller 18-55.

Har aldring varligt i partis förut och skulle gäran villja kommer hem med fina bilder på coola saker. Lite tips på vad man ska foto i paris som gör sig bra på bild? Byggnader mm.

Tack på förhand för hjälpen! :D

//Anna Letfors

www.letfors.webb.se

[mingdie]
0

Du kommer att ha mer nytta av ditt 18-55mm objektiv i staden. Det som skulle vara bra men som du inte har är ett ljuskänsligt objektiv som till exempel ett 50mm /1.8 som du kan använda inomhus när du inte kan använda blixt.

När det gäller Paris så glöm inte att titta upp. Det finns fantastiska tak och takvåningar med ornament att fota.

Hoppas du får en fin resa.

Letfors
0

TAck för tipset, ja vi får hoppas att de inte stör mig med ljuset. Har varingt inne på att köpa de objettviet du pratde om :D

//Anna Letfors

www.letfors.webb.se

Tangotime
0

Nu har jag inte varit i Paris och fotat, men i London och mitt misstag var att inte ha tillräckligt minne. Så se till att du får med dig något extra minneskort om ni ska vara där längre än ett par dagar. Och försök att se på saker i nya vinklar. Jag gör oftast felet att jag bara fotar det jag vet kan bli bra bilder och hoppar över saker som jag är tveksam till och då ångrar jag mig efter åt och blir sur på mig själv för att jag kanske missat bra bilder! Sen är du turist och ska då våga VARA en! Cool Fota saker/folk som du kanske normalt sett hemma i sverige inte skulle känna dig bekväm med att fota. Fota ALLT som du vill fota och lämna inget som du velat fota ofotat!

Letfors
0

Tack för tipsen :) jag kommer att ha med mig ett 4 gb och ett 8 gb får hoppa att de räker, de borde de ju göra får resa bilderna och bra ta

med dom bästa hem i värsta fall.

//Anna Letfors

www.letfors.webb.se

[PeterWem]
0

Var i Paris förra året. Canon 400D och två objektiv, tamron 28-75 och canon 75-300. Jag ångrar mig djupt att jag inte valde mer vidvinkel. 18 mm skulle passat perfekt.

Inkanyezi
0

Om minnet skulle tryta, så finns det att köpa i Paris också, det är inte tredje världen du åker till. Men det kan ju vara bra om du slipper leta affärer, om du inte talar franska tillräckligt bra för att fråga dig fram.

Om det är något tips jag skulle ge, så är det att inte släpa på för  mycket grejer. Kameran med kitobektivet räcker oftast, och som pellepiano säger kan det ofta vara vidvinkel man vill ha. Det ingår i kitobjektivet.

Letfors
0

Tack för alla tipsen :D De kommer att bli kul att fotoa stad är ju inte så van vid de får hoppas att bilderna blir någolunda snygga iallfall.

//Anna Letfors

www.letfors.webb.se

MonisN
0

Visa gärna några bilder när du kommer hemFlört

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

Mimmi
0

Vill också se lite bilder från resan sen, har länge velat åka till Paris!

MonisN
0

Jag har aldrig varit i Frankrike, men jag har läst franska en gång i tiden. Nån gång kommer jag säkert dit ocksåFlört

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

Bedarandebarnasintid
0

Tror inte att du får några större problem att finna något att fota i Paris..det är en vacker stad..tornet måste du ju ha med så klart,och hela miljön Paris, det finns hur mycket som helst att fota,husen,människorna,konstnärerna,vinet,ja verkligen så mycket  hela atmosfären trevlig trip.