Våra ögonstenar, älskade eller päron
Geronim0s fina bilder på sin familj fick mig att tänka på hur viktig familjen och våra barn är. Ofta låter vi bli att lägga upp bilder på våra barn och respektive för att det kanske känns som om det inte är intresant för andra att titta på. Men samtidigt så är det naturliga fotoobjekt eftersom dom är nära oss.
Så jag tänkte att vi kunde som ett tema visa upp våra barn, och låt oss var ärliga att vi är väldigt stolta över dom, våra älskade eller päron.
Så för att börja med min egen tonåring som ibland driver en vansinnig så finns det något bra hos honom. Ibland är han mycket tankfull.
Vilken ruskigt fin porträttserie. Du har verkligen fått med många olika teman. Voffsingen är väldigt gullig också! Tack för att du delade med dig av det privata. Hoppas sonen inte tog illa upp. Min dotter skulle nog mörda mig om jag lade upp bilder på henne! Dessutom vill hon aldrig vara med på bild, så familjealbumet har många tomma sidor
Mingdie: Fina bilder! Han har många olika intressen, din son! Jag tyckte speciellt mycket om fotot där han står och tittar ut över ett räcke.
Det här är inte nytaget, utan 2007 då minstingen var drygt 2 år och storebror var 5 år. Vi var på en strand på Gotland, och plötsligt fick de för sig att ta en promenad och ett samtal på tu man hand:)

Och så får ni en fråga på köpet ;-) Hur gör ni för att bilden skall visas stor i stället för liten i sidan?

Kul att ni delar med er av era ögonstenar :) Själv skulle jag ligga lika risigt till som Mona om jag laddar upp foton på mina ögonstenar
Vad kul att ni hänger på.
En hundvalp kan också tillhöra familjen. Fint.
MonisN. Säg till dottern att hon kanske blir berömd.
Magma. Vilken fin bildserie. Alla dina foton är mycket fina. Det "sömniga" fotot på din tös och det sista på din pojk skall förstoras och hängas upp.
Uffelarsen. Fina barn du har och härliga foton på dom. Det sista på din dotter är kanon. Man ser att hon gillar dans.
Annie-. Vilket fint familjefoto. Bakgrunden gör att personerna står ut riktigt fint.
Den här tråden har visats 223 gånger. Kom igen nu doldisar. Något har ni väl.
När jag skriver inlägg så har jag en ruta jag kan kryssa i som heter "Visa bild direkt i inlägget" precis under raden där man bifogar filer.
Vet ej om man kanske måste ha ifokus+?? Är Medarbetare på en sajt, och tror att man kanske får + "på köpet" då, för jag har inte skaffat det på egen hand;)
Passar på att lägga in en bild till på båda barnen ihop, från 2008- återigen vid Digerhuvud på Fårö.
Håller med #18, några fler måste väl våga träda fram:) Roligt att se allas bilder ovan (ja mina egna har jag ju sett förut då förstås:) Vilken ögonkontakt danstjejen Evelina hade med fotografen i #14!
Här är mina ögonstenar och älskade - både fyrfota och tvåfota.
Tror inte jag har någon enskild bild på sambon, så det fick bli en bild på honom och Grim från när vi var och tittade på honom. =)
Andra delen av skaran - ytterligare fyrfotingar.
#15 och #19 Man måste ha iFokus plus för att kunna visa stor bild i inlägget.
#15, #19 Jag brukar lägga upp min bild och sen klickar jag på den, kopierar och sen hanterar/redigerar jag inlägget så klistrar jag in bilden och minsar den, sparar och sen klart ! 
#20 Ännu en fin bild. Du måste ha många förstoringar på väggarna hemma.
#22, 23 Det var ingen liten familj du har. Fina bilder allihop men den på din sambo och grim är min favorit.
Tack mingdie:) Fast jag får nästan skämmas- nej, inga förstoringar alls! Nja, fast det finns några i storlek 13x18 men de är ganska gamla. Däremot har barnens farmor förstorat upp denna sista bild i #20 på "canvasduk" och satt upp hemma hos sig.
#22+ #23: Vilka sötnosar, allihop:)
#26: Ja, vi har en "stor" familj här hemma. =)
#27: Tackar. ^^

Härliga bilder på våra kära!
#20 Jag måste säga att jag har tittat flera ggr på din bild , och den riktigt bra , om det hade varit mina ungar så hade den hamnat på väggen direkt! . Vi skall till Gotland i mitten av juli, har du några tips på "måste se"?
/uffe
#28 Tack för att du ville vara med Ylva. Fina bilder alla tre
Den första visar en glad tjej och vem skulle inte vara glad med ett sådant ägg. I dom andra två bilderna har du på ett fint sätt lyckats med att fånga koncentrationen hos tjejerna. Bra fångat.
Tack mingdie. 
Fina bilder YlvaP, de är verkligen lika varandra i utseendet tycker jag:) Tänk att man kan njuta så av ett chokladägg! 
#32: Uffelarsen: Oja, massor av fina ställen:) Ska jag skriva allt här så blir det nog lite väl OT, jag kan skicka ett PM istället? Eller starta en "Gotlandstråd", där alla som vill kan lägga in bilder därifrån? Gotland är hur som helst ett underbart ställe, vi har varit där varenda sommar sedan 2001 med undantag för 2002 då vi nyss fått vårt första barn.
#35 Jo dom är lika. :D Fast den minsta och den äldre är mera lik varandra än den mellersta.

#35 Jättegärna , vi skall ligga på nåt ställe i Slite . Men Gotland är ju inte mycket större än att man kan ta en runda runt lite var som helst. så alla tips är välkomna.

#35 Magma du är en "guldgruva" tackar som tusan för ditt mejl , nu fick jag en massa att titta igenom . Tusen tack!
Har redan skickat PM till dig Uffe;)
Slite, det ligger inte så långt ifrån där vi har huset- det ligger i Martebo, någon km från Stenkyrka.