Foto iFokus

Foto

Etikettfordon-och-sport-ej-kritik
Läst 1747 ggr
NaimaG
0

Catching the moments

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När vi nyligen satt och åt så hörde jag ett mycket konstigt ljud ute som hunden började morra åt och rätt som det är dyker två stora luftballonger upp strax ovanför hustaken. De flög på så låg höjd att man klart och tydligt såg dem och så enorma de är, den svarta större än den blåa dock. Jag sprang snabbt som attans och haffade min kamera och snäppte några bilder på glidarna.

Åhh, vad jag skulle vilja sätta mig i en sådan.

NaimaG
0

.

NaimaG
0

.

Assars
0

Bra bilder! Visst kan du sätta(stå) dig i en sådan, i Stockholm kostar det ca 1000 kronor, inkl. skumpa när ni landat. Tar ca 3 timmar.
Ballongflygning

Mvh
Assar

NaimaG
0

#3 Jo, ingen aning vad det kostar här dock men det skulle vara en upplevelse.

Annie-
0

Visst ser det härligt ut, skulle också vilja ge mig på ett sådant äventyr! Glad

En bild från Stockholm en härlig sommardag 2007.

Spectabile
0

Jättefina bilder som ni delar med er av :)

Geronim0
0

Hade varit en upplevelse att sväva omkring över Göteborg i en sådan tingest!
Hmmm…. Inte så många år kvar tills jag fyller 50, har hört att man brukar få ballongflygning i present då. Obestämd

Lakrits
0

#7 eller fallskärmshopp.. :-)

Häftiga bilder, dyker det upp en brukar det bara ta några minuter så är det minst 7 andra på gång här i Stockholm.

texasmamma
0

#8 Ja precis, här i Stockholm uppträder de ofta i flock

texasmamma
0

och en till

magma
0

Vilka underbara bilder, jättefina! Jag har inga bilder på luftballonger, men däremot en på temat att fånga ögonblicket + luftburna "farkoster" *s*

Fotot är taget på Fårö förra sommaren, och jag har ingen aning om vem killen är som står under vad det nu heter..

BuxXum
0

Aah Älskar bild nr #10 :)

Sofie "EmoSuss" Gustafsson
http://emosuss.blogg.se - Fotoblogg

ALEA IACTA EST

Inkanyezi
0

#11 Ett vanligt namn är "kite", med engelskt uttal, men den kallas ibland helt enkelt "vinge". Den används som segel, oftast till segelbräda på vatten, men det förekommer annat också, skridskor, rullskridskor, skidor och snowboard.

magma
0

#13: Ja det stämmer ju precis, nu när du säger det så känner jag ju igen namnet på seglet. Det var ett ganska tacksamt motiv, killarna som höll på med det pysslade länge och väl därute i vattnet.