Catching the moments
När vi nyligen satt och åt så hörde jag ett mycket konstigt ljud ute som hunden började morra åt och rätt som det är dyker två stora luftballonger upp strax ovanför hustaken. De flög på så låg höjd att man klart och tydligt såg dem och så enorma de är, den svarta större än den blåa dock. Jag sprang snabbt som attans och haffade min kamera och snäppte några bilder på glidarna.
Åhh, vad jag skulle vilja sätta mig i en sådan.
Bra bilder! Visst kan du sätta(stå) dig i en sådan, i Stockholm kostar det ca 1000 kronor, inkl. skumpa när ni landat. Tar ca 3 timmar.
Ballongflygning
Mvh
Assar
#3 Jo, ingen aning vad det kostar här dock men det skulle vara en upplevelse.

Jättefina bilder som ni delar med er av :)

Hade varit en upplevelse att sväva omkring över Göteborg i en sådan tingest!
Hmmm…. Inte så många år kvar tills jag fyller 50, har hört att man brukar få ballongflygning i present då. 
#7 eller fallskärmshopp.. :-)
Häftiga bilder, dyker det upp en brukar det bara ta några minuter så är det minst 7 andra på gång här i Stockholm.
Aah Älskar bild nr #10 :)
Sofie "EmoSuss" Gustafsson
http://emosuss.blogg.se - Fotoblogg
ALEA IACTA EST

#11 Ett vanligt namn är "kite", med engelskt uttal, men den kallas ibland helt enkelt "vinge". Den används som segel, oftast till segelbräda på vatten, men det förekommer annat också, skridskor, rullskridskor, skidor och snowboard.
#13: Ja det stämmer ju precis, nu när du säger det så känner jag ju igen namnet på seglet. Det var ett ganska tacksamt motiv, killarna som höll på med det pysslade länge och väl därute i vattnet.