Bilder sökes: Växter
Inne på djurhem har jag precis publicerat en artikel från en annan medlem som handlar om farliga växter för djuren.
Tycker artikeln ser lite tråkig ut med så några bilder så undrar nu om ni här inne har någon eller några att bidra med?
Här hittar ni artikeln med listan på de växter jag skulle vilja ha bilder på.
Som tack får ert namn stå under bilden och om ni har hemsida eller liknande så länkar jag namnet till den.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Till artikeln kan få använda min bilder på jättevallmo och smörblomma. Ska se om jag kan få fram fler
#1 Jättevallmo!
och snödroppe :)
och jag heter moalinn ahlström och hemsidan är http://photowithlove.weebly.com/om ni väljer mina bilder 
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Tack för alla bilderna!
Jag har nu lagt in de flesta av dem i artikeln, ta gärna en titt. Länkade till era användare här på iFokus.
Fortsätt gärna lägga in bilder på de växter som saknas, vore jätteroligt att kunna samla alla växterna på bild
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Vilken trevlig artikel ni får nu med alla blombilder! Jättefint
Ett litet ps: klivia och mönjelilja är samma sak. Detsamma med digitalis och fingerborgsblomma. Det ena är det latinska namnet och det andra det svenska. Växten som det står heter "Okeander" är troligtvis "oleander", okeander tror jag inte det finns något som heter?
En mycket bra översikt, värd att skriva ut och ha vid behov! Det måste ha tagit sin tid att leta reda på all fakta och skriva ned den!
Jag kan bidra med en bild på en clematis, även om det är svårt att identifiera just arten clematis genom en enda blomma eftersom det finns så otroligt många variationer.
Denna första visar en frökapsel.

Är det inte en tulpan, tro?

#28 Jo jag tror det men är osäker.

Här har jag en Julros med dubbla blommor.