A new day in Byblos.
Grabbarna har en deal med deras mamma, att så länge dom skriver 4or och 5or på sina tester, så får dom varje lördags e.m. åka till vår kompis Fady i Amchit, som har några speldatorer. När jag är här så skjutsar jag dit dom annars är det en morbror som hämtar dom. Jag passade på att klättra upp på taket där för att fota ur en annan vinkel. Detta är Byblos och bergen bakom. Vårt hus ligger nånstans till vänster i nedre kant. (Återkommer efter morronfika)
Det är nu strålande sol upp över bergen och troligen åker vi upp till Laqlouk lite senare, för det har snöat varje natt, sen jag kom hit. Jag såg ett foto taget där förra måndan och det var gott om snö redan då. Dethär berget åker man zigzag uppför (16 km) och sen är det 12 km kvar genom några dalgångar.

Tack detsamma Bosse. Här i Finland är det som vanligt mulet. Och kameran är paj, gigantisk strykhög ligger och väntar på den som drar lägsta stråt hustrun eller jag.
Hälsningar
Robert

9, 10 - trevlig molnbilder. Ljuset kan tydligen vara riktigt behagligt hos dig.
Robert
Inte bara ljuset Robban! Skål! (Spriten är billig också)
Så här såg det ut i går kväll och i dagens Daily Star står det
BEIRUT: Snow was expected to cover Lebanon at an altitude of 900 meters as winter takes hold of the country. According to the Civil Aviation Department Monday heavy rain and thunderstorms will hit the country Tuesday as a cold front sweeps in off the Mediterranean basin.

Du får börja klona bort dina fläckar i bilderna.
Robert
Jag hade hoppats på att du skulle kunna tipsa mej om var fläcken finns.
bosse

Fläckarna finns troligvis på din sensor, använd blåsbälg för att blåsa bort dammet. Det kan vara damm på dina objektiv också. Håll kameran ren!

Fina bilder Bosse ,spännande att se din omgivning
mvh/bjorsa
Jag har använt blåsbälg och fläckarna avlade ut sig. Jag byter objektiv, så det är uteslutet. Och jag lämnar inte in kameran för rengöring i denna del av världen. En del ar tjuvaktiga och byter ut delar. Så du har inegt annat val Robban, än att stå ut med fläckarna. Well, du kan ju blunda.