Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 916 ggr
MonisN
0

Lilla snigel akta dig.. kritik (H)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag gillar inte sniglar, men det här skalet var så vackert så jag var tvungen att ta några bilder. Originalbilden fick en väldigt konstig vinkel så jag roterade bilden, och då fick jag känslan att den kröp över en hög bro.

Nu vill jag ha lite kritik på den i största allmänhet, och om formatet funkar.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

Geronim0
0

Hmmm…. Jag hade gått längre ner för att komma på samma nivå som snigeln, försök få några bilder nästan rakt framifrån men gå inte för nära för då hugger den! Flört

Nä men fotar du snigeln franifrån och ligger på avbildningsskala nära 1:1 så kommer skärpedjupet inte räcka till att få både ögonen och huvudet skarpa. Bättre ha lite lägre avbildningsskala och croppa i PS.

Annars snyggt fångat, välexponerat med bra skärpa.
Betyget blir tre motljusskydd av fem möjliga. Tungan ute

MonisN
0

Tack Rolf för kritiken.

Det gick tyvärr inte att komma längre ner eller i en annan vinkel från där jag stod. Jag har roterat bilden så den ljuger faktiskt. (Vem sa att en bild aldrig ljuger?) Det ser högt ut men det var det inte. Det gick inte att få hela snigeln skarp med en stor bländare så jag gick ner en aning. Detta var faktiskt den enda bilden som jag fick skärpa från topp till tå, om nu sniglar har några tårFörvånad Framifrån var inte att tänka på om jag ville ha skärpa på både hus och kropp.

Roligt att du tyckte den var välexponerad och snyggt fångad.

EmelieJolly
0

jag skulle ta den i samma höjd som snigeln och sen så tycker jag att man störs lite av bakgrunden.

MartinO
0

Jag tycker du panorerat snigelns rörelse bra, men tycker den är för centrerad i bilden för att framhäva hastigheten. Flört

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

MonisN
0

#3 Som jag sa så gick det inte att gå lägre från den här platsen där jag stod. Bilden ljuger, det är inte så mycket luft under som det ser ut!

#4 Det ligger mycket i detSkrattande

MonisN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är den konstiga originalbilden. Det blev en annan bild när den blev roterad. Kanske inte så konstigt att det inte blev några fartränder i stående formatFlört