Foto iFokus

Foto

Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 531 ggr
Anna
0

Kärlek i hästhagen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tycker ni om följande bild? Beskärning, färger, komposition osv.

Större verison finns här!

Nikon D50, Tamron 70-300/4-5,6

MVH Anna Attlid

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Niklas
0

Jag tycker att den känns konstigt beskuren. Den vänstra hästen tillför inte bilden något när de viktigaste delarna av "ansiktet" saknas. Fina färger och bra skärpa däremot.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Anna
0

#1 Tack. Jag är också lite ledsen över att jag inte fick med de "viktigaste" delarna på den vänstra hästens ansikte, men nu är det inte alls ofta som de verkligen gosar såhär och jag tänkte mer på att fånga ögonblicket än på att få med båda hästarna lika mycket.

Jag satt i bilen med öppen bildörr och hästarna stod snett bakom mig och pussades lite, och jag hann tyvärr inte ut innan de slutade, så detta blev ändå en av de bästa bilderna från vad jag lyckades få. :)

MVH Anna Attlid

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

bildochfoto
0

Värme i bilden, men som sagt litet konstit beskuren. Skulle vilja se mer av hästarna. Det vita är litet utfrätt kanske att du skulle exponerat litet mindre så att strukturen i det vita kommer fram mer.

Den vänstra hästen ger en fin diagonal.

jojjehanna
0

Håller med föregående. Vet att man får fånga tillfället ibland och att man i efterhand ser hur det borde ha varit.

Martin
0

#0 Tog en stund innan jag förstod vad det var jag såg. För mig framgår det inte att det är två hästar som gosar, inte ens när jag såg vad det var - såg det mer som att den främre stod i vägen för den bakre.

Vet inte hur orginalbilden är, om den hade kunnat beskäras på annat sätt, men jag hade nog velat ha mer helhet, eller annan vinkel. Alternativt bara den bakre hästen som ser fint tecknad ut.

mvh Martin

Hannahkarlsson
0

Jättefin bild Anna, även fast man inte ser hela hästarnas ansikte :)

Linda
0

Jätte fin, tycker att bilden känns riktigt tilltalande, härliga vinter hästar:)