Så här såg jag ut när ...
Riktigt kul bild och kul idé! Du är väldig påhittig
Jag tittar efter självutlösaren, men du kanske tryckte av med foten

Nej men Mona, självutlösaren är ju en elektronisk grej inne i kameran, och den kommer aldrig med på bild.
Jag har någon gång gjort ett panorama med en gruppbild på mig själv. Innan jag tog med digitalkamera roade jag mig med att spela schack med mig själv och plåta en dubbelexponering med halva rutan maskad. Och självutlösaren, ja den sitter ju där den sitter.

Här var det lite krångligare än vad jag beskrev, eftersom självutlösaren på min 40d ställer fokus när man startar den och med självporträtt vill man ju vara på plats, så jag använder en radiosändare som kan få kameran att ta en bild. Dock fungerar inte radiosändaren till blixten om jag har radiosändaren till sjlälvutlösning, så jag får ställa kameran på två sekunders intervall innan den tar kortet och då fungerar det =)

Det är krångligt med autofokus och självutlösare. Jag brukar lösa det genom att ställa fokus manuellt innan jag trycker igång självutlösaren. Det är ju extra knepigt när man vill ha måttligt skärpedjup och skarpt på ögat, men det går med diverse knep.
#2 Jamen det är ju klart! Vad korkat av mig. Jag hade bara trådutlösare i huvudet
Får väl skylla på att jag är förkyld och tjock i huv'et! Tankeverksamheten är sämre än vanligt mao.

Kreativt och välgjort som alltid Pelle. Tummen upp!