Ny på sidan.
Hallå alla glada fotografer.
Jag är ny på sidan och hoppas att jag kan få hjälp med alla mina frågor som jag garanterat kommer ställa till Er.
Köpte mig en ny kamera igår och det är min första erfarenhet med systemkameror, således är jag en novis inom detta och hoppas att jag hittar både inspiration och råd här på sidan.
Under tiden, så vore det kul att få lite kritik, både positiv och negativ på en bild jag tog för något år sedan en vacker sommardag.
/MrMellow
Välkommen Mikael. Härligt foto som ger en go 60-tals känsla. Vilken kamera har du.
Mvh/ Eddie
Riktigt trevlig bild tycker jag. Personligen skulle jag vilja se den helt svartvit med lite gammaldags sepiatoning. Kanske skuggan till vänster stör lite, men jag tycker att den också hjälper till att leda in blicken mot centrum.
Hej.
Bilden är tagen med en vanlig kompaktkamera, Konica Minolta E50 tror jag den heter.
Fast igår fick jag min efterlängtade Canon EOS 400D, så nu ska det bli andra bullar.. eller bensinstationer.. 
Grattis till Canon familjen säger jag väll då!
Haft min Canon Eos 400D i dryga 2 månader :)
Håller själv på att lära mig. Får man fråga om du inskaffat något mer objektiv än det medföljande 18-55?:)
Mvh//Rebecca

Välkommen, härlig funkisbild!
Robert
Rebecca, nej.. jag har inte införskaffat något annat objektiv än kit-objektivet. Om det blir något, så blir det nog ett vidvinkel, men det är ju så förbaskat dyrt.
Just nu har jag fullt upp att lära mig alla funktioner, och det är ju en hel del.
Och tack alla som uppskattar bilden :)
Mvh
MrMellow
#6 - Okej. Det är klart, det är dem verkligen - men man får mycket för pengarna som alla säger. Satsa på att lära dig funktionerna och inskaffa ett senare, det tycker jag låter bra. :)