Gör om mig!
Bifogat har du en bild på mig själv. Du får använda bilden hur du vill, och mecka med den efter din bästa kreativa förmåga bara du lovar att publicera resultatet här. Utnyttja brickan till något, låt inte fantasin begränsa dig.
Bilden är något oskarp, men jag tror inte att det gör något för slutresultatet, du kanske kan dölja det oskarpa.
Lycka till!
Robert

Kan du lägga in version av bilden som inte är så kraftigt jpegkomprimerad. Där är synliga jpegfyrkanter i övergången mellan dig och bakgrunden. De brukar bli konstiga om mna lägger på filter.

#1, nu är det klart. Jag försökte ha filen så stor som möjligt men vid uppladdningen så förminskades bilden rejält. Nu är det åtgärdat.
Robert

#3, ursnyggt, jag får tårar i ögonen *asg*.

Jag tyckte plastfilmsfiltret passade bra på kostymen, sen är "gör flytande" alltid kul och leka med.
Mycket fint AT! Riktigt kul.
Mvh // Johan

Jag tycker att din bild är fin som den är 

den var inte farligt oskarp… Dock får jag idétorka när jag "bara sådär" ska göra något, utan tillfälle att få tänka
Jag är nog mer författare än konstnär i alla fall 

Mycket bra #9, 10 - barnen är skräckslagna och ligger och gråter i sina sängar ;)
Robert

Hoppas inte du skall lägga dom ikväll. Väl tveksamt om du får krypa ned bredvid frugan ens.
Har efter mycket funderande beställt en Canon Ixus 55 idag. Skall försöka bli lite aktivare på forumet. Valde mellan Powershot S80 och Ixusen. Fastande för Ixusen pga litenheten. Befinner mig fn på norska vestlandet, kan bli lite fler bilder härifrån måhända.

Den var bra tom. Snygg inkopiering!
Tack! =)
Din var inte heller så dum. Och antibody gjorde oxå en kul variant!
Tom

#13, bra gjort och vilken balans!
Härligt jobbat!
Robert

Tack Robert.
Din blid är lite trixig till sånt här eftersom det är så mycket blått i bilden och ljuset från sidan är väldigt starkt.
Tom

#19, det är en kromatisk blå bakgrund, och ljuset från sidan är det värsta man kan tänka sig diffuserat i en jättlik softbox (=solen genom moln, januari månad).
Robert
Wow. Snyggt! Det skulle vara spännande att höra lite hur du gjorde.
Ja, kan inte ni som gjort om Robert skriva vad ni gjort så vi andra som inte är riktigt lika duktiga på att göra om bilder så totalt kanske kan lära oss :)
//Jonas

Så här gjorde jag "robert på ett fat" i #3.
1. Valde "gör flytande" eller "liquify" i engelsk PS. Drog ut tungan och öronen med lagom stora markörer. Lyfte även ögonbrynen. Klicka ok
2. Markera allt och klista in allt i nytt lager. Valde filtret plastfilm, suddade därefter bort plasten i ansiktet, händerna och brickan.
3. Markerade runt ansiktet med lassot. Kopierade och klistarade in. Flyttde den till brickan.
4. Minskade färgerna i lagret med huvudet. Minns inte hur.
Tack Ariya!
Hur jag gjorde, hmm. Det är inte så lätt att förklara eftersom man mixar och provar många olika sätt för att uppnå bäst resultat.
Kortfattat:
Jag valde två bilder som jag tänkte använda till förvandlingen. Jag markerade Roberts huvud med "Lasso tool" och kopierade huvudet.
Sedan klippte jag in kopian av huvudet på den bilden som föreställde mannen med badbyxor. För att ändra storleken på huvudet använde jag "Free Transform" i "edit"-menyn. Om man vill att storleken ska ändras proportionellt håller man in shift samtidigt som man ändrar storleken. När jag är nöjd med storleken och placeringen tar jag bort badbyxmannens eget huvud med "clone stamp tool".
Därefter använder jag bland annat "smudge tool" för att få Roberts hals att smälta ihop med Badbyxmannens. Om du ska ge dig på att klippa in någonting i en bild råder jag dig att inte börja med människoskinn eftersom det är väldigt svårt att få bra.
Jag gör samma sak med fatet…
Lägger på lite skugga under fatet…
När jag är nöjd med bilden tar jag "blur tool" och drar en gång runt alla inklippta skarvar för att få bort känslan av "inklippt huvud".
Generella tips:
Använd "layers" till allt du gör! Du kan prova olika metoder utan att försöra originalbilden.
Om du är missnöjd med en ändring kan du alltid gå tillbaka i "history" för att göra någonting ogjort.
Om det finns en liten trekant bredvid ett verktyg i verktygsmenyn så finns det flera verktyg. För att få fram dem trycker man på verktyget och håller knappen intryckt tills den kommer fram.
Det här är bara en superkort beskrivning av vad jag gjort. Det bästa är nog att prova sig fram och se vad som händer. Det har jag gjort och gör fortfarande…
Lycka till!
Tom