Publicerad bild
Äntligen!
För första gången har en av mina bilder blivit publicerad i en tidning. Egentligen visste jag inte om att dom skulle använda just den bilden, utan det kom som en chock när jag öppnade posten idag och fick se ett litet brev + tidningen som bilden var med i. Bilden användes i en artikel om DNA. Som tack för detta får jag deras tidning resten av året 2007!
Det är absolut inte en av mina finaste bilder, men visst blir man stolt ändå.. Blev bara lite häpen att dom inte sa till INNAN tidningen trycktes. Fast nu finns det ju ingenting att göra åt, och glad, det är jag! Jag mejlade och bad dom säga till först innan de tryckte en bild nästa gång, så att jag kunde höra med hästägarna om det var okej för dem. Det hann jag ju inte denna gång..
MVH Anna Attlid
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Grattis!
Grattis till publisationen!:)
Mvh//Rebecca

Jag tycker att bilden blev bra i tryck, mycket passande som vänsteruppslag. Gratulerar!.
Grattis!

Grattis, vad kul :)
Men hästägarna har egentligen ingen talan om deras hästar, du bestämmer över din bild. Fast det kan ju vara trevligt att fråga dem.

Jojjejohanna: De har väl talan om hästarna får jag hoppas, men däremot inte över Annas bild…
Anna: Snyggt jobbat. Kul. Grattis och hoppas det blir flera..
Tack så mycket allihopa. :) Hoppas att nästa gång kan det bli en av mina finare bilder..
#6 Nej jag vet det, men det är ju alltid trevligare att fråga. :)
MVH Anna Attlid

Grattis, vad kul ! :)
Grattis! Måste kännas jättebra för första gången och allt. =) Hur kom det sig att du fick bilden publicerad?
Tack tack. :)
#10 Jag kontaktade tidningen i somras och berättade hur det låg till, att jag gärna hjälpte till och bidrog med foton osv till deras tidning. De svarade och sa att de var inte i behov att använda till tidningen men att de varje år ger ut en hästalmanacka och undrade om jag var intresserad av att fota alla bilder till den, vilket jag givetvis svarade ja på. Sa även att om de någon gång behövde bilder till tidningen kunde de höra av sig.
Så ja, de glömde bort att höra av sig, men de gav mig iaf publicitet. :)
Anna
#11 Så trevligt. Det kommer nog forsa in folk som vill att du ska fota deras hästar nu. =)
Vad kul Anna - och en jättefin bild, tycker jag :)
Gratulerar Anna! Det var välförtjänt publicitet.
Vänliga hälsningar
Niklas
Attlid: jag tror att det är bättre att du i förväg gör upp med hästägarna om det är Ok att deras hästar förekommer på publicerade bilder (något du alltså egentligen inte behöver göra). Sen skickar du de bilder som är OK till tidningen. Om de varje gång ska fråga dig om den bilden är OK triskerar du säkert att de tar någon annans bilder som de vet är OK, särskilt om det är bråttomt.

Nämen vad kul!!!
Grattis! =)
Grattis grattis! Vilken fin bild!
I vilken tidning hittar man din bild? :)
Tackar allihopa, igen!
#15 Jo men i det här fallet visste jag inte ens att de skulle publicera min bild, det kom som en chock, och de sa inte till innan (fast jag hade gett dom tillstånd men inte till några speciella bilder, trodde de skulle säga till först).
#17 Tidningen heter "Hästen", och det är nummer 1-2 2007 (dubbelnummer). Sidan 46 :)
#18 du ska nog inte räkna med att få varningar innan utan har du sänt in bilder för publicering får du hålla ögonen öppna för att se till att få betalt för bilder de publicerats, det är min erfarenhet av hästtidningar. Men Hästen har jag inte haft så många foton i och då har de nog frågat mig efter foton från specifika tillfällen/hästar. De är väldigt trevliga tycker jag.
Härligt!
#19 Jo det är mycket trevliga på Hästen, men nu var det ju så att jag inte alls skickat in bilder för publicering i deras tidning. Jag ska ju fota till deras hästalmanacka för 2008, och ju den bilden på fölet skickade jag in som exempel på hur stora mina bilder var - om de skulle räcka till ett liggande A4a format som almanackan ska vara i.
Alltså så var det inte meningen att mina bilder skulle hamna i tidningen utan endast i almanackan, nu vet jag inte om de missuppfattade lite och trodde att jag gav tillstånd att de fick använda vilka bilder av mig som helst i tidningen också.
Äsch, spelar ingen roll nu, jag är iallafall jätteglad även om dom kunde ha sagt till först! :)
MVH Anna

Grattis Anna!
Hälsningar
Robert

Grattis Anna, jättekul.

Grattis Anna och hoppas att du får fler foton publicerade och lycka till med almanackan.
//Kristin