Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 2700 ggr
Splachfotografen
0

Sälja kamera?

Hej!
Jag ska snart sälja min trogne systemkamera som följt mig i 1 år och 5 månader. Men den ska inte säljas förän efter sommaren (vill säga att jag har pengar till en ny).

Min fråga är vad jag kan ta för pris på allting, jag har funderat på runt 5 000 kr men är inte helt säker.

Det som medföljer är:
Nikon D60 kamerahus
Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5G VR
Sigma AF70-300/4-5,6 DG
UV-filter på båda obj
Minnsekort x2, 4 & 8 GB

Jag har räknat ut att jag lagt ut ca 7700 kr på allt. Hur mycket skulle ni sälja det för?

Kameran har tagit mer än 30 000 exponeringar men vet inte exakt.

Inkanyezi
0

Jag tror att det är mest intressant att fråga vad någon kan vara villig att betala.

Och så tror jag att priset du tänker dig är en bit i överkant.

Just nu ser det ut som om man kan få en D3000 för knappt 3000 kronor med kitobjektivet, och telezoomen utan stabilisering kostar 2375 kr på Cyberphoto, vilket gör att nypris idag på motsvarande grejer ligger på ungefär 6000 kronor.

Så det är mer en fråga om hur mycket du kan få ut. Det gäller ju att hitta någon som är villig att betala ett pris som du är villig att släppa grejerna för.

Sedan undrar jag ju varför du ska sälja telezoomen och minneskorten om du ska skaffa ny kamera. Kanske för att du tänker dig ett annat märke?

Så lycka till med försäljningen. Det är väl bara att försöka lägga ut grejerna och sätta ett pris. I den här tråden finns en utrustning som var dyrare ny till salu för ett lägre pris än det du föreslog här.

Splachfotografen
0

#1 Då får jag kolla vad personen är villig att betala :)

Jag ska sälja telezoomen då den inte passar på den kamera jag ska uppdatera mig till, likaså med minneskorten. De är för små minnen och obj har inbyggd AF som inte funkar till den kamera jag ska köpa.

ssofia
0

#2 hur kan AF inte fungera? Förvånad Nu tappade jag bort mig helt och hållet vad gäller mina kunskaper om kameror..

Vad är det för kamera du ska köpa istället? Och vad har den som den du har inte redan kan? Glad

Inkanyezi
0

Om du ska skaffa en annan Nikon, så funkar autofokus. Det är objektiv som inte har inbyggd motor som autofokus inte funkar på om man sätter dem på en kamera som inte har motor i kamerahuset. Det går bra att göra tvärtom.

Splachfotografen
0

#3 & 4 det jag menade var att obj till min D60 inte passar till D300s som jag ska köpa :)
Och jag vill inte ha de obj till den nya, ska köpa allt nytt när jag har pengar, alltså nytt hus, obj och minnen :)

Geronim0
0

Dina gluggar passar utmärkt på en Nikon D300s.
om du nu absolut vill ha nya så satsa på ljusstarka gluggar av hög kvallitet, tex Nikkor 17-55 f/2,8 och Nikkor 70-200 f/2,8. Annars kan du lika gärna behålla dom du har.

Splachfotografen
0

#6 är ute efter ljusstarka gluggar och därför säljer jag de jag har nu. Har ev kvar zoom-ojb lite längre om jag inte hittar några bra gluggar :)