Foto iFokus

Foto

Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 5320 ggr
Anna
0

Hästar i snön - nya bilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer lite nya bilder på hästar i snön. Windy & Wilda fick agera modeller igen, som alltid i stort sett. Alltid bra att ha vackra och busiga hästar bara några kilometer ifrån en. :) Nu är bilderna lite små men jag hade inte tid att fixa rätt format till dem inna jag laddade upp dem här så det fick bli de som jag laddat upp på min hemsida innan (o de har det formatet).

Nikon D50, 18-50mm, sportläget 

På den första bilden, som föreställer Windy, ville jag få en fartfylld känsla men även frysa hennes rörelser. Samt fånga när snön skvätte upp lite omkring henne.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Anna
0

I bild #2 ville jag fånga när Wilda stegrade sig, samt få ett busigt uttryck och mycket attityd, därför ställde jag mig snett framför henne.

annaattlid.se

Anna
0

Den här tänkte jag inte efter så mycket på när jag tog, bara att jag ville få en häftig rörelse.

annaattlid.se

Anna
0

Och på den här ville jag få båda hästarna i bild med en lite annorlunda komposition och lyckades även fånga två helt olika uttryck!

annaattlid.se

Anna
0

På den här sista bilden när Windy flyger fram över snön ville jag få när hon var i luften men misslyckades lite då vänster bak är kvar i snön. Gillar ändå frihetskänslan (om man bortser från grimman) samt uttrycket.

Så, vad tycker ni? Tappade ni intresset nu när det blev så många bilder?

MVH Anna Attlid

annaattlid.se

Martin
0

Gillar första och sista, det är lite häftigt med vit häst mot vit bakgrund. De andra fotona gav mig inte så mkt - tycker inte det var några speciella foton (men det på den kanande hästen i dagens bild var lite roligt!).

Men i första och sista har du ändå lyckats med snön tycker jag. Vi har inte snö i Malmö, men vi har lite is på ett par dammar, samt vita svanar. Det gick inte alls när jag försökte idag, och vit svan mot gräsmatta blev inget vidare heller. Får helt enkelt jobba mer på det innan det blir bilder här…

mvh Martin

[Quellii]
0

Första och sista bilderna var finast, men tänk på bakrunder osv, tex. "staketet" kan ju klonas bort :)

jojjehanna
0

Får jag bara fråga vilka raser det är på hästarna och vem är far till fölet? Är nyfiken!

Anna
0

Tack hörni!

#7 Här kommer lite fakta om hästarna :)

Wind of Fields, skimmel, född 1995, kallas alltid Windy. Korsning mellan arabiskt fullblod & pinto.

Wilda, just nu ganska svartgrå, född 20 juli 2006, efter Hagens Ryan RC 76, undan Wind of Fields. Alltså är hon arabiskt fullblod, pinto & connemara.

annaattlid.se

ThiffannyJ
0

Detta är min lilla minihingst, jag gillar bilden, synd att jag råkade klippa fötterna…

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Emelie-G
0

Jag gillar bildern på den som jag antar är Wilda, men kan inte sätta fingret på vad exakt det är. Kan bero på att jag själv är hästintresserad, det finns inte mycket som går upp emot att se unghästar busa på bild och i verklighet. Glad

Bifogar även en bild som jag tycker passar in temat.

Anna
0

Tack #10!

Jag hade tänkt att det här skulle vara "min" tråd om hästar i snön, så jag vore tacksam om ingen mer lade in bilder. ;) Gillar dock din bild, emelie. Dock känns den lite avklippt vid benen.

Wilda är det mörka fölet! 

MVH Anna Attlid

annaattlid.se

ThiffannyJ
0

#11 Sorry, fattade inte att man inte fick lägga in några bilder i din tråd.

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Anna
0

#12 det är ingen fara, jag skrev det ju ingenstans så det var helt mitt eget fel. :) Jag vill bara få så mkt kommentarer på just mina bilder som möjligt eftersom jag vill utvecklas!

Anna

annaattlid.se

flow
0

#2, den gillar jag.

Sista bilden är också fin, men jag skulle gärna ha sett lite mer landskap eller hur man ska säga framför henne. Nu är hästen i mitten på bilden och det är lite tråkigt.

Men fina bilder i övrigt.

Tina-A
0

Vackra bilder tycker jag!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

emmaa
0

Trevliga bilder, du är duktig på det här med hästar! Den första är jättebra men tyvärr drar den mörka överkanten till sig lite mycket uppmärksamhet, den hade jag nog beskurit bort Glad

Skönt att du vågar säga ifrån att du inte vill ha någon kidnappning!

Anna
0

#14 & #15 Tack så mycket :)

#16 Vad glad jag blir. :) Jo, jag har också tänkt lite på den mörka kanten, tack för att du sa det du också!

MVH Anna Attlid

annaattlid.se

Gentle
0

Gillar alla bilderna men den första och sista är klart bäst.Vackra hästar föresten :)

jojjehanna
0

#8 tack, det var intressant för en avelsintresserad!

RubHel
0

Min tjej ute i snön :)

RubHel
0

#2 Tyckte bilden var riktigt söt!
#4 Härlig bild, verkligen

Anna
0

#19 Ingen orsak!

#20 Åh vad hon är vacker :)
#21 Tack!

Lägger upp ännu en bild när Wilda busar i snön, gillar också bakgrunden på denna. (kvaliteten försämrades i uppladdningen)

MVH Anna Attlid

annaattlid.se

Linafoto
0

#11 Vi har en häst på våran ridskola som heter Hagens Jets ;)

Anna
0

#23 Jo Hagens Connemarastuteri är ju uppfödare till många ridskolehästar. Min kompis favorithäst på sin ridskola i Bromma (Hagens XL) är halvbror till Wilda :) De har samma pappa. Lite häftigt..

annaattlid.se

divansson
0

Här är min ponny som knasar sig som vanligt..

pralin
0

#20 Prickiga hästar är så söta :)

kylig
0

jättefina bilder! :D

kylig
0

skulle jag kunna få låna bilderna till en sida som heter www.stallet.se? :)

emmaa
0

#28 Det var ju trevligt med en som frågade, men jag vet att det inte är attlids favoritsida att låna ut bilder till Skrattande Men som sagt, du kanske vinner på att fråga.

Anna
0

#28 Nej det får du absolut inte. Tack för att du frågade innan iaf.

#29 Haha ;)

annaattlid.se

divansson
0

jag bli alldrig trött på att ta bilder när mina två knasar busar ;) (ursäkta storleken på bilden skulle pröva en annan för skojs skull därav kvalitén)