Foto iFokus

Foto

Etikett: kameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 725 ggr
Haztparken
0

Tamron AF 70-300mm DI NIKON

Hej :)

Jag är ganska ny vad gäller fota med system men ändå inte nybörjare ;) så nu vill jag utveckla mig mer och jag känner att jag skulle behöva ett nytt objektiv som jag kan zooma längre med, det jag har nu är 18-55mm :/ det räcker inte till mig när jag t.ex. ska fota min brorsa när han spelar fotboll, blir bara bra nära bilder när jag står nästan bredvid planen och dom är framför.

Alltså så har jag hittat ett objektiv nu som jag undrar, är det bra? Skulle det passa mig? Finns det något bättre inom en rimlig summa? Kan tänka mig att betala för 5.000 runt där.

Jag är också intresserad av att fota djur, t.ex. hästhoppning så det ska vara bra på sånt.

Har en Nikon D3000 :)

Pandy
0

Jag har ett Tamron AF 70-300mm för Nikon till salu:)
PMar dig:)

[mingdie]
0

Vad du skall tänka på med det objektivet är att det inte är så ljuskänsligt. När du fotar fotboll så behöver du en snabb slutartid, speciellt på längre brännvid(större zoom), vilket innebär att du behöver en större bländaröppning = mindre bländartal.

När det är ljust ute så kan det kanske räcka med 5.6 vilket är den minsta bländaren vid längre brännvid men samtidigt så kan det bli svårt vid lite sämre ljus.

Objektivet är inte dåligt för kostnaden men man får vad man betalar för. Vid lägre brännvider, upp till 200mm så ger den ett hyffsat resultat men över 200mm så blir bildkvaliten ganska mycket sämre. När du zoomar ut så blir också objektivet väldigt långt.

Nu är jag inte så hemma på Nikons objektiv så någon annan kanske kan fylla i.