Foto iFokus

Foto

Etikettmakro-och-stillbilder-ej-kritik
Läst 656 ggr
janulr
0

Macro test

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Köpte ett macro objektiv för ett tag sen men den här årstiden erbjuder ju inte så mycket men så en dag hittade jag denna flugan i garaget trött och slö i kylan alltså ett perfekt tränings objekt.vad kunde jag ha gjort bättre vill gärna ha kritik då jag insett att macro fotografering inte är så lätt.

Celia
0

Ja vad ska man säga - jag är helt fascinerad av macrobilder av insekter, trots att jag försöker att undvika dem i vanliga fall (insekterna alltså, inte macrobilderna) :)

Jag tycker att din bild är väldigt lyckad även om jag ryser ;)

janulr
0

Har faktiskt inte insett hur äcklig en fluga är föränn man ser den genom ett macro objektiv.

Emelie-G
0

Läcker bild även om motivet är motbjudande.

Celia
0

#2 - kanske därför som jag inte gillar insekter. Jag har kanske sett för många närbilder ;) Men jag vill gärna se flera, så då får jag leva med skräcken!

Banio
0

Mycket bra kort tycker jag - får man fråga vilket objektiv du använder? Fotar själv mycket macro med ett Tamron 90mm men tycker inte att jag kommer så här nära…

janulr
0

har använt ett 105 mm sigma  och en 25 mm mellan ring kameran en olympus e 500

Zpookey
0

Använd bara sigman nästa gång då mellanringen tenderar att göra bilden lite suddig.
Sigman klarar ju macro 1:1 utan mellanring.

Men fin bild i alla fall. :)

Thorsson
0

Jag har oxå en bild på en fluga. dock inte S-Macro utan bara N-Macro

Thorsson
0

Jag har en bild på N-Macro igen. Skulle ta på fönstret ( jag satt och lärde mej lite mer med min nya kamera ) :) Den är faktiskt häftig!