Foto iFokus

Foto

Etikett: fotolekar-fototävlingar
Läst 3409 ggr
Runsviks
0

Resultat av Foto utmaning #4

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilka foton och vilken kyla de utstrålar, både positivt och negativt. Vill därför börja med att tacka för alla "kyliga" bidrag, något att ta fram när det blir sommar och varmt.

Det har inte varit lätt men ett stort nöje att välja ut veckans tre vinnare. Jag har tagit till mig på vilket sätt Norrskenet gjorde sina val och låtit ett bildspel vandra runt, runt och plocka bort tills det bara fanns tre foton kvar.

Till att börja med vill jag ge ett extra "plus" till marnyman och hans måsar på isen (Bild_051.jpg). Fotot utstrålar harmoni och värme, ett foto jag ögonblickligen fastnade för. Bilden förmedlar inte kyla, utan jag blir bara varm av att se på den.

Här nedan presenterar jag nu mina tre val.
//Kristin

Runsviks
0

På tredje plats  har jag valt Attlid's foto Tema4-kyla.jpg. De röda bären är i stor kontrast till den vita rimfrosten, mycket vackert och tilltalade. Jag kan tänka mig fotot som affisch eller vykort.

Runsviks
0

Andra plats går till Danke och hans foto Kvarn.jpg. Jag har alltid fascinerats av väderkvarnar, kanske mycket beroende på att vi inte har några i norrland. Men hela fotot förmedlar råkall kyla, jag riktigt fryser till när jag har tittat på fotot ett tag.

Runsviks
0

Vinnande foto har jag valt Tienna's foto (fif2840.jpg) Detta motiv utstrålar en härlig kall vinterdag. Tänk att få stå där i stillheten….

Nu överlämnr jag "Foto utmaning" till dig Tienna och önskar dig lycka till.

//Kristin

Anna
0

Åh, tack så jättemycket för tredjeplatsen! :) Och grattis till er andra.

MVH Anna Attlid

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Emelie-G
0

Grattis alla, värdiga vinnare! :)

j114
0

Grattis, Grattis!

[mingdie]
0

Grattis till vinnarna. Det var otroligt fina bilder.

Tack till Kristin för ett bra tema och att du höll i utmaningen.

Eddie

Martin
0

Tackar ödmjukast för hedersomnämnadet! Kan hålla med dig om att bilden kanske förmedlar mer värme än kyla, men jag lovar - det var kallt :o)

Mycket värdiga vinnare! Ser fram emot nästa tema!

mvh Martin

Sussimussan
0

Väldigt fina bilder! Grattis alla på prispallen.

Banio
0

Bra bilder allihop! Grattis på er!

Linafoto
0

Grattis allihoppa! :D

bildochfoto
0

Grattis till alla vinnare. Kul. Marnyman en väldigt värdig vinnare. Enormt fint foto.

Runsviks
0

#12 Marnymans foto var väl det foto som jag kände mest för men jag kände ingen kyla utan fin harmoni och värme även om det var kallt när fotot togs, enligt marnyman. Så han fick ett hederspris  av mig Skrattande med glädje.

KerstinP
0

Grattis Tienna till första platsen och grattis alla ni som kom på pallen. Jättefina bilder. Tack Kristin för ett bra tema och en väl genomförd tävling.

bildochfoto
0

Ojdå jag tog nog och läste litet slarvigt..litet trött..

Nåja. Enormt fina foton alla. Själv tyckte jag nog att Marnymans skulle vunnit, men det är ju min åsikt…

Celia
0

Massor av gratulationer till er alla tre :)

Anne
0

Grattis till er alla! :)

Danke
0

Wow! Jag kom på andra plats, tackar så mycket Skrattande 

Grattis Tienna till första platsen!

__iE
0

Grattis, fina bilder alla har tagit :)

Robert
0

Grattis till alla fina bilder!

Robert

Runsviks
0

**puttar**

Någon som känner till vinnaren Tienna? Någon som kan tala om för henne att hon har vunnit? //Krisitn

emmaa
0

#21 Kanske borde vi lägga till en regel att man har x antal dagar på sig att starta en ny innan 2an får ta över.

Runsviks
0

Jag  har skickat Tienna ett pm och hoppas att hon går in här på foto iFokus för att se att hon har vunnit. Jag tycker vi ge henne någon dag till. I annat fall får väl Danke ta över… vad tycker ni?
//Kristin

Danke
0

Vi kan väl ge Tienna lite tid ifall hon är bortrest/sjuk. 

Mvh Danke

[mingdie]
0

Håller med Danke. Ge henne lite mer tid.

Eddie

Runsviks
0

Håller helt med, Tienna kan som Danke skriver vara sjuk eller bortrest. //krisitn

ahfeldt
0

gratulerar!

emmaa
0

Såklart :) Det var inte så jag menade, men kanske skulle kunna vara en bra regel på ex. 1 vecka, vi är ju alla sugna på nya teman! Glad

Danke
0

Jag förstår hur du menar emmaa, men det är sportlov lite här och var just nu. Det kan vara så att folk är bortresta eller något annat. Visst är vi sugna på flera teman!Skrattande 

Vi skulle behöva bestämma oss för lite regler så att det inte blir någon som blir ledsen över något. Finns det klara regler från början så vet alla om dom och följer dom förhoppningsvis….

Eller vad säger ni andra? Finns det några förslag om regler när t.ex. nästa tema ska börja, hur länge temat ska hålla på osv.

Runsviks
0

Regler

Posta ett foto som ni tycker representerar temat. Max storlek är 800x600 pix. Lägg gärna till information om var, när och hur. Personen som väljer temat utser "vinnarna" och den som kommer på första platsen väljer temat för nästa omgång. Utmaningen pågår i 7 dagar plus två dagar att utse "vinnarna".

Så här ser reglerna ut just nu… två dagar behöver man nog på sig att utse vinnar. Det är inte så lätt att välja bland alla fina bidrag.
Som vinnare kände jag nog att det hade varit skönt att veta att jag hade någon eller några dagar på mig att komma på ett bra tema. Förslag två dagar fr.o.m. att jag vet att jag har vunnit så måste jag presentera ett nytt tema. Men hur många dagar som ska gå mellan att jag har presenterat vinnarna och att vinnaren tar över… två dagar där också??? Eller??

Fast nu tycker jag i Tienna fall, så har hon inte varit inne på foto iFokus sedan 2007-02-14 07:46. Jag presenterade vinnarna den 15 februari. Ska vi ge henne tid t.o.m. tisdag 20 feb. Har hon inte givit sig till känna så tar du, Danke över onsdag den 21 februari.

Vad tycker ni?

//Kristin

Banio
0

Tycker det låter rimligt det du skriver Kristin. Om man på nåt sätt försöker få det så att man får ett nytt ema varannan vecka, så innebär det om jag tolkar det rätt att 7 dagar för tävlingen, 2 dagar för att utse vinnaren och sedan totalt fem dagar innan nästa tema ska starta. Det innebär ju att man har ganska gott om tid på sig att logga in och fundera över tema.  Men kanske du har rätt i att om vinnaren inte hört av sig inom 2-3 dagar efter resultatet måste det gå över till tvåan.

Celia
0

När man registerar sig, så kan man uppge e-post adress. En jag känner glömde sitt användarnamn och då sände jag hennes e-post till Johan och frågade vad hon hade för användarnamn. Han hittade det och då borde det ju vara ännu enklare att finna Tiennas e-post adress, eftersom man redan känner till användarnamnet. Killarna bakom iFokus kan säkert hjälpa :)

Runsviks
0

Jag tar och skickar iväg ett pm till Robert så får vi se om han kan hjälpa oss.  //Kristin

Runsviks
0

Jag har varit i kontakt med Robert. Han har inga mailadreser. Och vad jag kom ihåg så behövde man inte lämna någon mailadress för att registera sig här på iFokus.

Vi avvakter till den 20 februari och har Tienna inte hört av sig så tar Danke över utmaningen #5 den 21 februari.

Är det OK? vad tycker du Danke? //Kristin

Celia
0

#33 - nej Robert kunde inte hjälpa mig heller. Han skickade vidare mig med min fråga till Johan som är Sajtvärd här :)

Tienna
0

Hej hej, HÄR ÄR JAG!!!

Har haft alldeles för mycket att göra på jobbet för att hinna tänka på fotograferande.
Jag blev mycket överraskad över att få se min bild på förstaplatsen! Och så glad jag blir! Men nu blev det ju svårt att hitta på ett ämne förstås. Får jag några timmar på mig eller kanske till i morgon? Jag tänker……

Runsviks
0

Äntligen… och ett varmt grattis till ditt för mig vackra foto.
Ta det lugnt ooch sov på saken och starta upp den nya utmaningen i morgon eller tisdag.

Lycka till.
//Kristin