Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 292 ggr
Alexandra13
0

Vilken rekomenderar du?

Hej hej.

Vilken kamera rekomenderar du?(helst små och lätta kameror)

Jag har en kamera som heter "Digital camera avant" tror jag….men den tar jättedåliga inomhusbilder. Men utomhusbilderna bli jättebra, jag tycker också att den har bra videoinspelningsfunktion. Men jag gillar inte kameran så mycket heller för batterierna tar slut väldigt fort!

Banio
0

Olympus Camedia SP 510UZ eller Canon A710 skulle jag välja om jag skulle köpa en kompakt för allroundbruk, eller olympus mju 740 om jag ville ha ngt lättare att bära på… Skulle jag bara ha ett komplement till min systemkamera skulle jag välja någon enklare modell från Canon. (Eftersom jag är Canonfreak - gillar deras färgåtergivning)

Robert
0

Nackdelen med Canon är att de har en eftersatt kundservice, de prioriterar försäljningen före kundservicen. Troligtvis om din kamera går sönder eller om du vill ha hjälp så är du rätt strandsatt.

Hälsningar

Robert

Banio
0

En viktig kommentar från Robert - själv har jag aldrig råkat ut för problem med mina Canonkameror men har usla erfarenheter av Pentax, både kvalitet och kundservice. Men ingen har ju heller rekommenderat Pentax här…

Martin
0

Har dålig koll på de mindre och enkla kamerorna, så tyvärr kan jag inte rekommendera någon.

Det som är viktigt tycker jag är att läsa recensioner på olika ställen (coh för all del gärna fråga här!) så att man får så mycket input som möjligt om en kamera innan man köper den.

Många saker spelar in och en av dem är kvaliteten, en annan är inomhus resp utomhusbilder, om den har videoinspelningsmöjlighet eller inte.

Kundservice har redan nämnts, jag har för liten erfarenhet (bara två kontakter) med min kameratillverkare (Canon) för att kunna uttala mig om den är bra eller dålig, dock har jag fått hjälp med det jag behövt (ej reparation) inom för min del rimlig tid. För egen del hade jag inte prioriterat kundservicen i valet av en enklare och billigare kamera, jag hade fokuserat på att få så mycket kvalitet som möjligt för den summa pengar jag var beredd att lägga.

mvh Martin