Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1222 ggr
Hippien
0

Tygbakgrunder

Tänkte införskaffa mig ett par olika bakgrunder i tyg för fotografering av min katt m.m. och tänkte höra om vad ni har för erfarenheter av detta. Det finns ju en del att välja på hos fotobutikerna men jag antar att de är oftast dyrare än att tex köpa direkt av någon tygbutik/tyglager.

Om man köper direkt av tygbutik, något speciellt material eller format man behöver ha i åtanke?

Vill ju gärna att tyget faller snyggt så att det inte bara blir en enfärgad platt bakgrund.

Hur har ni gjort?

Banio
0

Jag går i samma funderingar och har fått lite tips som hittills fått mig att avstå från metervara i tygbutik. Dels är det svårt att få en vettig bredd, dels är det oftast relativt tunna tyger jämfört med fotobakgrunder som är tjocka och matta för att inte reflektera ljus (om jag fattat rätt). Men jag puffar gärna vidare på tråden som är intressant.

Niklas
0

Tidigare hade Jysk velour i olika färger till lågt pris. Jag vet inte om de finns kvar.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Banio
0

puttar upp

Robert
0

En vit bakgrund kan bli grå, en svart bakgrund kan bli vit, en svart bakgrund kan bli blå….allt beror helt och hållet på hur man har valt att ljussätta bakgrunden.

Hälsningar

Robert

Rosenhill
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag köpte dessa glittriga tyger på Rusta dom e tunna så man måste ha något bakom.

Rosenhill
0

den andra, har även en grön

Rosenhill
0

och tillsist en gardin från IKEA 2st längder som är mycket tjocka för 245kr passar till personer också

mvh cecilia

Banio
0

Vet inte om jag blir klokare… duger vanlig lakansväv på metervara? Hörde nn prata om nåt som kallas molson, vad är det?

Rosenhill
0

Lakan på meter vara duger bra dom måste bara vara tjocka nog annars lysser det igenom.  Vad molson e det vet jag inte mer än det är en öl.

mvh cecilia

Rosenhill
0

Här e en bild på håll på ikea gardinen här använder jag bara en längd.

linaphoto
0

en budget variant är att spänna upp tyget å måla (som man gör med en målarduk) den i neutral färg och när den har torkat så har du en slät yta…

Daniel.Aberg
0

Så laken är för tunna. Synd, annars kan man köpa enfärgade laken på rusta 240x260 för 100kr.