Ministudio?
Hej!
Jag ska åka till kjell & company i veckan och tänkte på det ljustältet eller vad det nu är.
Men funderar på om jag ska köpa det eller om jag ska satsa på ett stativ för ungefär samma pris?
För jag behöver en ministudio, jag stör mig alltid på bakgrunden när jag ska fotografera något.
Sen behöver jag ett stativ också, men vet att jag inte kommer kunna få ett bra stativ för runt 600kr.
Men är det någon av er som har det ljustältet från kjell & company och kan säga något om det?
Tacksam för svar :)
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
behöver ha svar rätt så snabbt, tänker inte på att det är torsdag imorgon och vi ska åka på fredag och imorgon måste jag ha bestämmt mig 
Medarbetare på Djurfoto
Det är ju väldigt svårt för andra att svara på vilket du behöver bäst. För en del är ljustält viktigast, och för andra är stativet ett måste. Personligen hade jag köpt stativet först och tältet sen. Har man tråkig bakgrund går ju det alltid att fixa på ett enkelt sätt, men att ta skarpa bilder med lite längre slutartider är inte lika lätt utan stativ. Visserligen går detta också att åtgärda om man riggar upp kameran på något, ett bord, en stol osv.
Detta gjorde dig säkert inte klokare, bara du själv kan säga vilket som är viktigast i första hand.
jo, men jag har märkt att det inte finns några "stora" stativ på kjell och company så jag vill veta mer om ljustältet ;)
Medarbetare på Djurfoto

Också när du har ett tält behöver du ju ett stativ, så jag skulle också ta stativ i första hand. När du använder ljustältet, om du tar grejer som är helt stilla, kan du använda långa tider och behöver inte väldigt varma lampor. Det går bra med i stort sett alla sorters lampor, bara man ställer vitbalansen efter dem.
Tältet är bra för produktbilder av relativt små saker eller stilleben av sånt som får plats där inne, men inte särskilt användbart för annat. Möjligen att det går att ta smådjur också, men då bör man nog ha blixt.
Men stativ behöver man alltid, och det finns hyggliga stativ under tusenlappen, till exempel Digipod.
Lite OT men ändå inte. Jag har aldrig handlat något från kjell&company detta helt enkelt därför att det har funnits mer prisvärda alternativ i närheten. Därför tror jag att du bör kolla noga innan du bestämmer dig för var och vad du ska köpa. Spontant skulle jag dock först satsa på ett stativ och därefter på ett eventuellt ljustält. Ljustält kan man också göra själv, vilket nog är svårare med högre stativ.
/Désirée
Nu är det så att det följer med ett liitet stativ och även lampor i ljustältet från kjell och company.
Men ska jag köpa ljustältet eller ska jag skita i det och köpa mig lite småsaker till hästen ist?
har ingen jag behöver köpa till hästen, men jag funderar på vart jag ska åka, antingen till Uddevalla eller till göteborg.
I uddevalla finns hööks men inte i göteborg, om jag ska ha ljustältet åker jag till göteborg och om jag inte ska ha det åker jag till uddevalla.
Har beslutsångest, som vantligt.
Så vet inte alls.
Och om jag åker till uddevalla finns det ju inet och lite andra sånna där affärer, men jag vågar verkligen inte gå och köpa något som jag själv inte vet någonting om. Vill ha med mig en vuxen åtminstonde 
Medarbetare på Djurfoto
Japp,
Jag köpte ljustältet och en blåsbälg idag! :D
Jag är faktiskt glad över att jag gjorde det,, värt det!
Lätt att ta upp och plocka ihop och tar ingen plats allt när det är ner plockat vilket jag gillar.
Här är en bild på det med blå bakgrund, fick med blå, vit, röd och svart :)
och en bild på min snygga mobil!
och om ni är snälla så en bild på blåsbälgen också som jag också köpte.
Medarbetare på Djurfoto

Köp ett strykjärn också. 
Det var intressant att se du fått olika bakgrunder också. Ett tag var det bara vitt som levererades med tältet.
Sajtvärd för Foto
Sajtvärd för Fågelskådning
Smart, tänkte inte på att man kan stryka dom, tyckte också att dom var väldigt skrynkliga 
Medarbetare på Djurfoto