Majvivor
Å så fina!
Tror inte att jag har sett sådana i verkligheten 
/Désirée
Tack
Majviva är inte så vanlig. Men nu är Sandemar en mycket fin plats. Massor med fågelskådare, strandängarna är nämligen rastplats vid flytt. Många sorter Orkidéer, bl.a. växer Sveriges största Orkidé där, nämligen Kärrknipprot, Adam och Eva i massor, Tvåblad, Kärrnycklar m.fl. Stora lokaler med 1000 tals Kungsängsliljior. Vad gäller fågel finns, från Havsörn till Näktergal. Sandemar brukar kallas för Södertörns pärla. Sandemar är ett slott, ca 4 mil från Stockholm mot Dalarö, ett slott som avlat fram många fina travhästar, bl.a. Ego Boy om jag inte minns helt fel.
Mvh
Assar
Ja Sandemar är värt resan
Nu var det längesedan jag var där. jag har bott större delen av mitt liv i stockholmstrakten och hade bland annat släktingar på Smådalarö
Är inte så insatt i travsport, men vill också minnas att Ego Boy kom därifrån.
/Désirée
Fin bild på majvivor du tagit Assars,tror dom är utrotningshotade till å med.finns på öland och gotland oxå.
Sen tänkte jag på Ego Boy där,kanske du mindes lite bara :)ja just bara i denna tanke såklart.
Han föddes en april morgon i Orsa av stoet Ankedorle.
Mvh
Tack!
Vad gäller Ego Boy är det kanske som du säger. Vem tränade Ego Boy och körde honom? Var det Stig H Johansson så kan mycket väl Ego Boy befunnit sig på Sandemar, Stig H var nämligen där minst varje tisdag och tränade hästar. Det finns en träningstravbana där.
Mvh
Assar
Jag har helt fel.
- Tränare: Ingemar Olofsson
- Kusk: Ingemar Olofsson
- Vann Elitloppet 1973, kusk Ingemar Olofsson.
Mvh. Assar
Också Tage och Berit Hedberg var en stor del av Ego Boy och tränade honom.
Mvh
I vart fall så är travarnas travare Ego Boy begravd i vinnarcirkeln Rättviks travbana.
Vi får starta en Ego Boy tråd
Mvh
Assar
Jo men visst är det så :) helt rätt
Fint gjort tycker jag
Mvh