nikon d60+70-300mm
passar detta till Nikon D60?
AF Zoom-Nikkor 70-300mm f/4-5.6G
Svara bara ja eller nej! :D
ja
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Nej eller nja är också gångbara svar efter vilka kriterier man har för "passar".
Ett lite längre svar är att objektivet om det inte heter AF-S kommer att sakna autofokus om du använder det på en D60. Det passar, såtillvida att man kan sätta på det på kameran, och man kan fokusera för hand, men man får inte autofokus.
okej. Då går det objektivet bort. Tack :)
Det finns bl.a. på blocket beg. AF-S 70-300mm VR.
Tänk på att du får en bildvinkel som motsvarar 105-450 mm, då kommer VR väl till pass. Är tillverkat för fullformat, ger fint resultat i hela zoomområdet på en DX som du har, du får även AF. Gör alla gånger att du kan använda 2 stegs längre slutartid/eller mindre bländaröppning. Motljusskydd ingår och påse.
Jag har själv haft det, mycket bra, men ganska tungt ca 700 gram. Erhöll fin kritik i tidningen Foto, främst vid användning av DX-kameror, då du nyttjar det "göttaste" i objektivet, slipper vinjettering etc.
Assar.
Ska kika på det. Men blir det inte stabilare att ta kort om det är lite tungt?
Ja det kan det bli, men det är tungt att bära på.
Skall jag säga som nu har en Nikkorzoom 70-200 f/2.8 VR som väger dryga 1400 gram
Mvh
Assar